استارت‌آپ اسپانیایی برای توسعه ماهواره‌بر بازگشت پذیر سرمایه جذب کرد

0 813

استارت‌آپ اسپانیایی پی.ال.دی اسپیس (PLD Space) به‌تازگی اعلام کرده که بودجه‌ای به میزان 2.4 میلیون یورو، برای ادامه توسعه ماهواره‌برهای بازگشت‌پذیر مداری و زیرمداری آریون 1و2 (Arion1-2) دریافت کرده است. این هزینه توسط مرکز توسعه‌ی صنعتی و تکنولوژی اسپانیا (CDTI) و بنیاد سرمایه‌گذاری استارت آپ اسپانیا، آژانس امنیت اطلاعات و شبکه‌ی اروپا (ENISA)، و کمیسیونی اروپایی تأمین‌شده است.
آریون 1، یک ماهواره‌بر تک مرحله ایست که از کروسن به‌عنوان سوخت استفاده می‌کند و پس از بالا بردن محموله‌ی 200 کیلوگرمی‌اش تا ارتفاع 250 کیلومتر، با استفاده ترکیبی از سیستم پیشران و چترهای نجات به زمین فرود می‌آید. پی.ال.دی از فناوری مورداستفاده در این راکت به‌عنوان مقدمه‌ای برای ساخت ماهواره‌بر سه مرحله‌ای آریون 2  استفاده می‌کند که قادر خواهد بود محموله‌های تا 150 کیلوگرم را به مدار leo و در فاصله‌ی 400 تا 1200 کیلومتری از سطح زمین ببرد.
اولین پرتاب آریون 1 در سال 2019 و آریون 2 در سال 2021 برنامه‌ریزی‌شده است. این شرکت قصد دارد برای هر کیلوگرم محموله بین 30 تا 35 هزار دلار دریافت کند که درمجموع درآمدی بین 4.75 تا 5.5 میلیون دلار را در هر پرتاب به همراه خواهد داشت.

 
منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5527
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها