1396/10/21

سرمایه‌گذاری استارت‌آپ ژاپنی برای بهره‌برداری تبلیغاتی از ماه

یک شرکت ژاپنی قصد دارد با جمع آوری ۹۰ میلیون دلار سرمایه زیربنای لازم برای احداث کسب و کار اقتصادی در ماه را فراهم کند. استارت آپ ژاپنی ایزپیس تکنولوژی (iSpace Technologies Inc) قصد دارد ۹۰ میلیون دلار سرمایه جمع آوری کند تا در سال ۲۰۱۹ میلادی فضاپیمایی را به مدار ماه بفرستد، در سفر سال بعد یعنی 2020...
سرمایه‌گذاری استارت‌آپ ژاپنی برای بهره‌برداری تبلیغاتی از ماه

یک شرکت ژاپنی قصد دارد با جمع‌آوری ۹۰ میلیون دلار سرمایه زیربنای لازم برای انجام کسب‌وکار اقتصادی در کره ماه را فراهم کند. استارت آپ ژاپنی ایزپیس تکنولوژی (iSpace Technologies Inc) قصد دارد ۹۰ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کند تا در سال ۲۰۱۹ میلادی فضاپیمایی را به مدار ماه بفرستد، در سفر سال بعد یعنی ۲۰۲۰ در ماه فرود بیاید و سپس زیربنای لازم برای یک کسب‌وکار تبلیغاتی در ماه را ایجاد کند.
بهره‌برداری هر چه بیشتر از ماه
شرکت‌های ژاپنی در حال برنامه‌ریزی برای شروع فعالیت اقتصادی با حمایت از استارت‌آپ‌های محلی برای فرود در ماه تا سال ۲۰۲۰ هستند. ایزپیس یک استارت‌آپ فعال درزمینهٔ اکتشاف فضایی است و تیم شناخته‌شده این شرکت بانام هاکاتو(Hakuto)، یک رقیب جدی برای سایر رقبای شرکت‌کننده در مسابقه گوگل لونار ایکس.پرایز (Google’s Lunar Xprize) است که در آن پنج تیم به دنبال کسب جایزه بزرگ سی میلیون دلاری هستند.
گفتنی است؛ تیمی موفق به دریافت این جایزه می‌شود که بتواند فضاپیمایی را روی ماه قرار داده و به میزان ۵۰۰ متر روی آن حرکت کند و تصاویر باکیفیتی را از ماه به زمین ارسال کند. به‌جز این سرمایه‌گذاری، ایزپیس همچنین دو برنامه مرتبط با ماه را در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی می‌کند. آن‌ها در کنار جستجوی منابع بیشتر در ماه همچنین امکان گسترش زندگی خارج از زمین را موردبررسی قرار می‌دهند.
برنامه شرکت در ماه
این شرکت قصد دارد دو فضاپیمای بدون سرنشین را در سال‌های آتی به سمت ماه ارسال کند؛ یک ارسال در سال ۲۰۱۹ انجام می‌شود که طی آن فضاپیمایی به مدار ماه ارسال می‌شود و در سال ۲۰۲۰ نیز یک فضاپیما را روی ماه فرود می‌آورد. بدین ترتیب زیرساخت‌های لازم برای کسب‌وکار تبلیغات این شرکت در سطح تنها قمر زمین فراهم می‌شود.
بیلبورد مذکور باید بسیار پرنورتر از سایر اجرام فضایی باشد تا بتوان آن را از روی زمین مشاهده کرد. پس از آماده‌سازی بیلبورد در سطح ماه، شرکت‌ها می‌توانند برای مدت‌زمان مشخصی آن را اجاره کنند و تبلیغاتشان را نمایش دهند. بدین ترتیب از روی زمین می‌توان لوگوی شرکت‌های تبلیغ‌کننده را مشاهده نمود. البته این بیلبورد باید بسیار پرنورتر از سایر اجرام فضایی باشد تا بتوان آن را با تلسکوپ از روی زمین مشاهده کرد.
تاکشی هاکامادا (Takeshi Hakamada) مدیر ارشد اجرایی این شرکت می‌گوید:«باید اقتصادی در فضا ایجاد کرد تا بتوان در ستارگان زندگی کرد. این در حالی است که شرکت‌های بزرگی با قصد سهیم شدن در اقتصاد ماه، در ایزپیس سرمایه‌گذاری کرده‌اند.»
تابه‌حال شرکت‌های هواپیمایی ژاپن، شبکه تلویزیونی توکیو، شرکت شبکه نوآوری ژاپن و بانک توسعه ژاپن در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند.البته ایزپیس قصد دارد علاوه بر احداث بیلبورد در ماه، از ۲۰۲۱ میلادی جستجو برای آب را هم در ماه آغاز کند.

 
منبع: Spacenews

اقتصاد فضایی |

نظر شما
اخبار مرتبط

طرح مشترک هند و ژاپن برای کاوش در کره ماه

1396/09/07
سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) و آژانس ملی هوا و فضا ژاپن(JAXA) در حال کاربر روی یک مأموریت مشترک در کره ماه هستند که کار سوم دو کشور بشمار خواهد آمد. به گفته آس کرانکامار رئیس ای سرو،...

برنامه ژاپنی‌ها برای کاوش در قمر مریخ

1396/09/11
سازمان فضایی ژاپن (جاکسا) قرار است سال 1403/ 2024 فضاپیمایی را راهی اقمار سیب‌زمینی شکل مریخ کند. این فضاپیما ام‌ام‌ایکس (MMX) نام دارد و سرواژه عبارتی به معنی کاوشگر قمرهای مریخی است. کاوشگر...

پربازدیدکننده ترین خبر

فضانورد امارات در سال ۲۰۱۹ به فضا خواهد رفت

با اعلام جایگزینی آلکسی اووچینین (Alexey Ovchinin) و نیکلاس هیگ (Nicholas Hague) با الگ اسکریپوچکا (Oleg Scripochocka) و فضانورد اماراتی کرده در پرواز ۱ مارس ۲۰۱۸ با ناو سایوز ام.اس-۱۲ (Soyuz MS-12) این سوال پیش آمد که تکلیف فضانورد اماراتی چه خواهد شد و آیا شهروند اماراتی شانس پرواز در سال جدید میلادی را از دست خواهد داد؟ به‌ویژه که تنها چند روزی از انتشار عکس جلسه آموزش خدمه ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۲ در شبیه‌ساز سایوز می‌گذشت و در آن هزازا المنصوری در کنار اولگ اسکریپوچکا و کریستینا کخ (Christina Koch) می گذشت. اما مصاحبه اخیر دیمیتری راگوزین (Dmitry Rugozin) ثابت کرد که روس‌ها هیچ علاقه‌ای به از دست دادن این شریک پولدار ندارند و به هر شکل که شده فضانورد اماراتی را به ایستگاه فضایی بین‌‌المللی خواهند فرستاد. راگوزین در این مصاحبه گفت: «کار ما با شرکای اماراتی ادامه دارد و فضانورد امارات در سال ۲۰۱۹ به فضا خواهد رفت. او اضافه کرد در آموزش فضانوردان شهروند امارات هیچ تغییری حاصل نشده و آنها همچنان آموزش و تمرین‌ها را با همکاران خود مرتبا ادامه می‌دهند.» بر اساس آخرین خبرها از مرکز آموزش فضانوردان روسیه, هزاز المنصوری به عنوان فضانورد اصلی که راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد شد انتخاب شده و شهروند دیگر امارات سلطان سیف النیادی در دوران آموزش و تمرین سمت جانشین را خواهد داشت تا اگر اتفاق غیر منتظره‌ای برای المنصوری رخ داد از وی به عنوان جایگزین استفاده شود. هزازا المنصوری و سلطان سیف النیادی و شهروند اماراتی هستند که بعد از طی مجموعه‌ای از معاینات پزشکی، روانی، مصاحبه‌های شخصی و غیره از بین ۴۰۲۲ داوطلب انتخاب شدند. هزازا المنصوری خلبان و افسر نیروی هوایی امارات است و سلطان سیف النیادی دکترای فناوری اطلاعات دارد.