1396/10/25

مستند درون راه شیری

اگر علاقه‌مند به علم نجوم هستید، در این پست می‌توانید به اطاعات مفیدی درباره مستند درون راه شیری (Inside The Milky Way) که توسط شبکه نشنال جئوگرافیک تهیه‌شده بدست آورید. در حقیقت مستند درون راه شیری حاوی بهترین اطلاعات کهکشان راه شیری است.
مستند درون راه شیری

اگر علاقه‌مند به علم نجوم هستید، در این پست می‌توانید به اطاعات مفیدی درباره مستند درون راه شیری (Inside The Milky Way) که توسط شبکه نشنال جئوگرافیک تهیه‌شده است بدست آورید.
گالیله برای نخستین بار در سال ۱۶۱۰ میلادی و توسط یک تلسکوپ موفق به مشاهده درون کهکشان راه شیری شد. تا اواخر سال ۱۹۲۰ اغلب دانشمندان بر این باور بودند که بیشتر ستاره‌های قابل‌مشاهده در جهان، در کهکشان راه شیری قرار دارند. پس‌ازآن دانشمندان با تحقیق‌های فراوان خود سرانجام متوجه شدند که این کهکشان، تنها یکی از صدها میلیارد کهکشان موجود در جهان است که از ۱۰۰ الی ۴۰۰ بیلیون ستاره میزبانی می‌کند. کهکشان راه شیری نوار شیری‌رنگی است که اگر می‌خواهید آن را ببینید، آن تنها در نواحی فاقد آلودگی نوری و در شب‌های تاریک قابل‌رؤیت است.
در حقیقت، کهکشان راه شیری، مکان هندسی ستارگان تشکیل‌دهنده قرص کهکشان ما است که از آسمان به شکل ۲ بعدی قابل‌رؤیت است. راه شیری کهکشانی مارسی و متناوب بوده که بخشی از مجموعه کهکشان‌های هم‌جوار خود و یکی از میلیاردها کهکشان قابل‌رؤیت در جهان است. از روی زمین این کهکشان که دریکی از شاخه‌های بازوهای مارپیچی قرار دارد نظیر یک نوار سفید و روشن در بالای آسمان در سراسر فلک به نظر می‌رسد.

کهکشان راه شیری، به جهت فضای میان ستاره‌ای که سطح کهکشان را پرکرده، درخشندگی کمی دارد. همین قضیه مانع می‌شود که ما مرکز روشن کهکشان را مشاهده کرده و به دلیل آلودگی نوری موجود، دیدن آن از هر نقطه شهری یا برون‌شهری دشوار خواهد بود. اگر علاقه‌مند هستید که بیشتر با این کهکشان زیبای خداوند آشنا شوید، مستند درون راه شیری (Inside The Milku Way) با کارگردانی دانکن کاپ می‌تواند ایده آل‌ ترین مجموعه تصویری موجود در حال حاضر جهان باشد. مستند درون راه شیری، فیلمی علمی و جذاب در مورد کهکشان مادری ما به تهیه‌کنندگی نشنال جئوگرافیک است که اطلاعات موجود در آن توسط مدرن‌ترین تجهیزات و فناوری‌های جهان به‌دست‌آمده است و در هیچ فیلم مستند دیگری نمی‌توان آن‌ها را مشاهده کرد.

بیش از این شما را منتظر نگه نمی‌گذاریم و شما را به دانلود فیلم مستند درون راه شیری با زیرنویس فارسی دعوت می‌کنیم.

نجوم | آموزش و سرگرمی | چندرسانه‌ای |