تصاویر ماهواره‌ای از طوفان موسمی «بمب» در آمریکا را مشاهده کنید

0 1,192

در هفته‌ای که گذشت بخش‌هایی از ایالات‌متحده آمریکا در برف و بوران سنگین مدفون شد و به خاطر پدیده‌ای به نام «طوفان موسمی بمب» ساکنان این نواحی روزهای سردی را سپری کردند. ظاهر این طوفان از فضا اندکی متفاوت است بااین‌همه اداره ملی پایش وضعیت جوی و اقیانوسی آمریکا اخیرا ویدیویی را منتشر کرده که عظمت این پدیده هواشناسی را از نمای یکی از ماهواره‌های آن به نمایش می‌گذارد.
ویدیو تایم لپسی که مشاهده می‌کنید نمایی تاریک از زمین را به تصویر می‌کشد که هم‌زمان با اوج گرفتن خورشید در آسمان روشن می‌شود و الگوی حرکت طوفان در آن مشخص می‌گردد. ماهواره سازمان هواشناسی آمریکا موسوم به «Goes-East» این تصاویر را تهیه‌کرده است.

همان‌طور که در بالا اشاره شد این بوران شدید طوفان موسمی بمب لقب گرفته که شاید در نگاه نخست نام آن اندکی رعب‌انگیز به نظر برسد بااین‌همه آن‌طور که سازمان هواشناسی آمریکا گفته این پدیده چندان هم ترسناک نیست. این سازمان در توضیحاتش آورده که عبارت بمبی شدن زمانی در مورد یک پدیده هواشناسی به کار می‌رود که آن پدیده ظرف تنها ۲۴ ساعت به بالاترین میزان شدت خود برسد.

اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم این طوفان که در منطقه میانگان رخ‌داده با سرعت بسیار بالا شدت یافته و برای خود کانون فشاری دارد که ظرف مدت ۲۴ ساعت دست‌کم ۲۴ میلی بار افت پیدا می‌کند (میلی بار واحد اندازه‌گیری فشار جوی است).
درهرحال این طوفان عظیم زمستانی حجم قابل‌توجهی از بارش برف، بادهای بسیار شدید و سیل در نواحی ساحلی را برای امریکا به ارمغان آورد و حالا ناسا بر آن شده تا از محدوده امن خود در فضا رفتار آن رصد کند.
گفته‌شده درنتیجه این طوفان دمای شهرهایی مانند بوستون به زیر صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد، درحالی‌که در برخی نواحی افت دما به منفی ۴۰ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. بارش برف تمام‌شده اما موج سرما همچنان در هشت ایالت مختلف آمریکا باقی است و پیش‌بینی‌شده که فردا سردترین روز از آغاز شکل‌گیری این طوفان باشد.

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5488
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها