چین هزینه ۵۵۰ میلیون دلاری تولید ماهواره برای نیجریه را می‌پردازد

0 907

سیروس برزو: دولت نیجریه با اکسیم بانک چین (China exim bank) و شرکت چینی صنایع دیوار بزرگ (Great Wall Industries) برای ساخت و پرتاب دو ماهواره ارتباطی به ارزش ۵۵۰ میلیون دلار قرارداد منعقد کردند. آدبایو شیتو وزیر ارتباطات نیجریه در ابوجا، پایتخت نیجریه به خبرنگاران گفت امید می‌رود قرارداد این دو ماهواره تا پایان ژانویه ۲۰۱۸ امضا شود.
آدبایو شیتو به روزنامه‌نگاران توضیح داد که این آخرین جلسه از یک سری مذاکرات با مقامات چینی بود. این مذاکرات شرایط امنیتی برگزار شد زیرا مطبوعات نیجریه دولت این کشور را متهم به فساد اداری و سوء مدیریت می‌کنند. همچنین نگرانی‌ها در مورد عدم استفاده مناسب از فناوری‌های ماهواره‌ای کشور توسعه‌نیافته‌ای مانند نیجریه وجود دارد.
در مذاکرات اولیه نیجریه و چین موافقت شده بود که نیجریه سهمی معادل ۱۵ درصد از هزینه‌های ۵۵۰ میلیون دلار را داشته باشد که موجب اعتراض در نیجریه شد. درنتیجه، در مذاکرات نهایی، مقامات دو کشور توافق کردند که چین هزینه کامل تولید ماهواره‌ها را در برابر سهامی که مورد رضایت طرفین باشد پرداخت کند.
شیتو به خبرنگاران گفت “این‌یک فرصت بسیار بزرگ کسب‌وکار است زیرا آن‌ها اعلام کردند حتی بدون کمک ۱۵ درصدی از سوی ما، آماده پرداخت کل مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار برای خرید دو ماهواره برای نیجریه هستند و ما چیزی برای از دست دادن نداریم، زیرا ازلحاظ تأمین منابع مالی هیچ سرمایه‌گذاری از سوی ما انجام نمی‌شود.”
وی با اشاره به رقابت شرکت‌های مخابرات ماهواره‌ای اروپا، اسرائیل، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و آمریکا برای ورود هرچه بیشتر به بازار آفریقا گفت: “ما مایلیم با جذب بازار محلی همچنین بازار آفریقایی، سود ببریم.”
کارشناسان انتظار دارند که این دو ماهواره طی دو سال آماده پرتاب شود.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5473
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها