برنامه آژانس فضایی رژیم صهیونیستی برای پرتاب سه نانو ساختار ماهواره‌ای در سال ۲۰۱۸

0 878


سیروس برزو:
پژوهشگاه فناوری رژیم صهیونیستی  و آژانس فضایی این رژیم اعلام کردند که در اواخر سال ۲۰۱۸، گروهی از سه نانو ساختار که در شکل‌گیری کنترل پرواز نقش ایفا خواهند کرد را تحت عنوان پروژه “Adelis-SAMSON” به فضا پرتاب می‌کند. ساختار ماهواره‌ها توسط شرکت هلندی I.S.I.S (Innovative Solutions In Space) تهیه‌شده که قبلاً با هند همکاری داشته‌اند.
پروژه “Adelis-SAMSON” در سال‌های اخیر توسط تیمی از محققان به ریاست پروفسور پینی گورفیل، مدیر “موسسه تحقیقات فضایی اشر” و عضو دانشکده فنی مهندسی هوافضا و با حمایت بنیاد ادلیس و آژانس فضایی  رژیم صهیونیستی دنبال می‌شد. هدف پروژه اثبات این است که گروه ماهواره‌های نانو می‌توانند طی یک سال در شکلی کنترل‌شده در ارتفاع ۶۰۰ کیلومتری پرواز کنند.
این ماهواره‌های مکعبی که ابعادی ۱۰*۲۰ *۳۰ سانتی‌متر و وزنی حدود ۸ کیلوگرم دارند به وسایل اندازه‌گیری، آنتن، سیستم‌های کامپیوتری، سامانه‌های کنترل و دستگاه‌های ناوبری مجهزند و برای دریافت علائم از زمین و محاسبه محل منبع انتقال برای عملیات جستجو و نجات، سنجش‌ازدور و نظارت بر محیط‌زیست استفاده می‌شود. نرم‌افزار و الگوریتم‌های پرواز در آزمایشگاه سامانه‌های فضایی پژوهشگاه فناوری محاسبه و ساخته‌شده است.
پروفسور گورفیل می‌گوید: «مینیاتوری سازی ماهواره همراه با فناوری پیشرفته ما را قادر می‌سازد تا رژیم صهیونیستی را در قبال پیشرفت‌های مهم درزمینهٔ نانو ساختارها توانمد نشان دهیم.»
اوی بلاسبرگر مدیر کل آژانس فضایی رژیم صهیونیستی گفت: «زمینه نانو ساختارها در سال‌های اخیر به‌طور قابل‌توجهی توسعه‌یافته است. هزینه‌های توسعه و پرتاب چنین ماهواره‌ها به‌طور قابل‌توجهی پایین‌تر از ماهواره‌های معمولی است. در آینده نزدیک می‌توان انتظار داشت که شبکه‌های هزاران ماهواره نانو که در بالای زمین پرواز می‌کنند و ارتباطات اینترنتی با سرعت‌بالا را به میزان قابل‌توجهی از امروز افزایش دهند.»
علاوه بر سامانه نیروی محرکه، ماهواره‌ها انرژی را از طریق باتری‌های خورشیدی هم به دست می‌آورد. هر یک از نانو ساختارها با یک گیرنده امواج دیجیتال، که یکی از گیرنده‌های پیچیده که تاکنون برای نانو مواد طراحی‌شده‌اند به‌شمار می‌روند، مجهز خواهد شد. سامانه پردازش اطلاعات ماهواره‌ای و الگوریتم‌هایی که شکل‌گیری را کنترل می‌کنند، اولین نوع خود در جهان خواهند بود و از کارکرد خودمختار چندین ماهواره باهم پشتیبانی خواهند کرد. سیستم ارتباطی و ناوبری شامل دو گیرنده GPS است که جهت ناوبری مستقل و سیستم ارتباطی نانو ماهواره‌ها در برقراری ارتباط با یکدیگر و با ایستگاه زمینی استفاده می‌شود.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5469
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها