دعوت از جوانان اماراتی برای ثبت‌نام در برنامه فضانورد امارات متحده عربی

0 1,097

سیروس برزو: مرکز فضایی محمد بن راشد اعلام کرد که مسئولان سیاسی این شیخ‌نشین برنامه اعزام فضانورد امارات متحده عربی را تصویب کرده‌اند و تا پایان سال ۲۰۱۸ چهار نامزد به‌دقت انتخاب خواهند شد که گروه فضانوردان امارات متحده عربی را تشکیل دهند و برنامه آموزشی فشرده سه‌ساله‌ای را بگذرانند تا بتوانند به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کنند.
به دنبال انتشار این خبر تنها ظرف چند روز، بیش از ۱۰۰۰ اعلام آمادگی از سوی اقشار علاقه‌مند اماراتی در مشاغل مختلف از خلبانان سابق گرفته تا پزشکان، دانشمندان و معلمان و غیره به مرکز فضایی محمد بن راشد رسیده است. سخنگوی این مرکز اعلام کرد مشخصات داوطلبان طی چند ماه و با توجه به بالاترین استانداردهای بین‌المللی و الزامات آموزشی چه نظری و علمی، و چه صلاحیت‌های تخصصی بررسی خواهد شد. 
حمد عبید المنصوری رئیس مرکز فضایی محمد بن راشد گفت: «برنامه فضانورد امارات متحده عربی، گام بزرگی است که نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری مداوم امارات متحده عربی در برنامه‌های علمی برای کمک به منافع ملی در آینده و حضور فعالانه در اکتشافات فضایی جهانی، و بررسی چشم‌انداز زندگی انسان در فضا، ازجمله امکان سکونت در دیگر سیارات است.»
یوسف حمد الشایبان مقام عالی این مرکز نیز در اعلام رسانه‌ای برای انتخاب فضانورد امارات از همه جوانان مستعد اماراتی اعم از مرد و زن که دارای شرایط لازم هستند خواست  برای تبدیل‌شدن به اولین گروه فضانوردان امارات داوطلب شوند.
انتخاب متقاضیان برنامه فضانورد امارات متحده عربی بعد از دریافت درخواست علاقه‌مندان آغاز خواهد شد و با توجه به شرایط و وضعیت متقاضیان به‌دقت بررسی و ارزیابی می‌شود. نامزدها طی چند ماه، مطابق با استانداردهای بین‌المللی موردنیاز برای مأموریت‌های مختلف انتخاب خواهند شد. این غربالگری شدید اجازه می‌دهد تا مرکز فضایی محمد بن راشد مناسب‌ترین نامزدها برای پرواز و فعالیت در ایستگاه فضایی بین‌المللی  را انتخاب کند.
سالم حمید آل مریم، معاون مدیرکل امور علمی و فنی امارات متحده عربی و مدیر بخش سرنشین دار امارات متحده عربی گفت: «در چشم‌انداز طرح‌های فضایی ملی امارات متحده عربی، برنامه فضانورد امارات متحده عربی از طریق همکاری قوی بین‌المللی و انتقال دانش در علوم فضایی موردنظر است و وعده فضا به نفع نسل‌های آینده بشمار می‌رود. این طرح، فرصتی منحصربه‌فرد برای کمک به پیشرفت صنایع اکتشافی و نوآوری در امارات را فراهم می‌کند.»
وی افزود: «درنهایت، چهار نامزد مناسب به‌عنوان بخشی از گروه فضانورد امارات متحده عربی انتخاب خواهند شد که طی یک سری برنامه‌های آموزشی جهت به دست آوردن مهارت‌های لازم برای سفر به ایستگاه بین‌المللی فضایی آماده می‌شوند. در اولین پرواز فضایی امارات متحده عربی آن‌ها همچنین مسئولیت به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه خود را با دیگر فضانوردان بین‌المللی و به دست آوردن دستاوردهایی درزمینهٔ فضایی را انجام خواهند داد.»
قرار است چهار فضانورد انتخابی که گروه فضانورد امارات متحده عربی را تشکیل می‌دهند، طی یک سال مجموعه‌ای از آموزش پایه را فراگیرند و سپس جهت آموزش پیشرفته دوساله به مراکز مختلف آموزش فضانوردان در روسیه و آمریکا سفر کنند تا بتوانند بهترین مهارت‌ها را به دست آورند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5467
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها