ساکنان ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۲۰۱۸

0 1,103

 سیروس برزو: بر اساس برنامه‌ای که توسط روسکاسموس و ناسا تبیین شده در سال آینده میلادی قرار است ۵ ناو سرنشین دار، ۱۴ فضانورد را به ایستگاه فضایی بین‌المللی برسانند.
نخستین رویدار سرنشین دار فضایی در ۱۵ مارس ۲۰۱۸ با پرتاب سایوز ام.اس-۸  رخ خواهد داد. بر عرشه این ناو که یک‌صد و سی و هفتمین پرواز سرنشین دار سفینه سایوز است سه کیهان‌نورد باسابقه حضور خواهند داشت: «اولگ آرتیمیف از روسیه و آندریو فیوستل و ریچارد آرنولد آمریکا.» در پرونده آرتیمیف و آرنولد یک مأموریت مداری وجود دارد و فیوستل به سومین سفر فضایی خواهد رفت. آن‌ها تا سپتامبر این سال در مدار زمین فعالیت خواهند داشت.
حدود سه ماه بعد از پرتاب سایوز ام.اس-۸، در ۶ ژوئن ۲۰۱۸ سایوز ام.اس-۹ از بایکونور راهی مدار خواهد شد درحالی‌که باید سرگئی پروکوپیف روس، آلکساندر گرست آلمانی و ژانت اپس از آمریکا را به ایستگاه فضایی بین‌المللی برساند. سفر به فضا برای پروکوپیف و اپس تازگی دارد اما گرست برای بار دوم راهی مدار زمین خواهد شد. ژانت اپس نخستین آمریکایی آفریقایی‌تبار است که در ایستگاه فضایی بین‌المللی فعالیت خواهد داشت.


۱۴ سپتامبر ۲۰۱۸ پرتاب سایوز ام.اس-۱۰ به سرنشینی آوچینین و تیخونف از روسیه و هیگ از آمریکا از بایکونور انجام خواهد شد. از میان این سه تن،تنها آوچینین تجربه فضایی دارد و در سال ۲۰۱۶ یک‌بار سفری ۱۷۲ روزه به فضا داشته است.
بر اساس پیش‌بینی‌های ناسا، نوامبر ۲۰۱۸ پرواز احتمالی استارلاینر ناو سرنشین دار شرکت بوئینگ قرار است صورت گیرد که گرچه توانایی حمل ۷ نفر را دارد اما پروازهای آزمایشی آن ازجمله همین مأموریت با دو سرنشین به فضا پرتاب می‌شوند. رابرت‌بکنن،سانیتا‌ ویلیامز،اریکبوودا گلاسهورلی نامزدهای این پرواز هستند که اگر دو نفر از آن‌ها بر عرشه استارلاینر حضور خواهند داشت. کارشناسان علیرغم اعلام ناسا، بعید می‌دانند این پرواز عملی شود زیرا هنوز این سفینه در مرحله لازم برای کار عملی در فضا نیست.
اولگ کانوننکو از روسیه، دیوید سن ژاک از کانادا و یک زن فضانورد آمریکایی بانام عجیب سرینا ماریا اونیون چنسلور  سرنشینان  سایوز ام.اس- ۱۱ هستند که در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۸ از بایکونور راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند شد.کانوننکو که فرماندهی ناو سایوز را بر عهده دارد، چهارمین سفر فضایی خود را انجام خواهد داد اما دو سرنشین دیگر سایوز تازه‌واردها به فضا بشمار می‌روند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5460
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها