1396/10/16

خطر شیمیایی برخورد ایستگاه فضایی چین به زمین

محققان یک شرکت فضایی آمریکایی، درباره خطر انتشار یک ماده شیمیایی به‌شدت سمی براثر برخورد ایستگاه فضایی از کنترل خارج‌شده چین به زمین هشدار دادند.
خطر شیمیایی برخورد ایستگاه فضایی چین به زمین

به گزارش روزنامه دیلی میل، ایستگاه فضایی تیانگونگ ۱ چین سپتامبر ۲۰۱۶ از کنترل خارج شد؛ گفته می‌شود که این ایستگاه به‌سرعت در حال حرکت به سمت زمین است و احتمالاً ماه مارس (اسفند- فروردین) به زمین برخورد می‌کند.
اکنون کارشناسان شرکت فضایی کردس (Cords) در کالیفرنیا در بیانیه‌ای نسبت به خطر انتشار یک ماده شیمیایی بسیار سمی براثر برخورد قسمت‌هایی از این ایستگاه فضایی به زمین هشدار داده‌اند. از این ماده شیمیایی که 'هیدرازین' (hydrazine) خوانده می‌شود؛ در سوخت ماهواره‌بر استفاده می‌شود و اعتقاد بر این است که قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض آن موجب ابتلا به سرطان در انسان می‌شود.
کارشناسان می‌گویند که گرچه بیشتر قسمت‌های این ایستگاه در جریان ورود مجدد به جو زمین می‌سوزد اما احتمال دارد حدود ۱۰ تا ۴۰ درصد آن به‌صورت تکه‌پاره‌هایی بر سطح زمین فرود آید و چه‌بسا برخی از آن‌ها حاوی هیدرازین باشند.

منبع: ایرنا