1396/10/12

زنگ خطر مجدد ناسا درباره خطرات تهدیدکنندهٔ زمین

ناسا بار دیگر درباره خطرهای جدی که کره زمین را تهدید می‌کند زنگ خطر را به صدا درآورد. جدید‌ترین تصاویر ماهواره‌ای از مسئله‌ای پرده برداشت که در رسانه‌ها به «بزرگ‌ترین خطر علیه جهان در سال ۲۰۱۸» معروف است.
زنگ خطر مجدد ناسا درباره خطرات تهدیدکنندهٔ زمین

اداره کل ملی هوانوردی و فضا «ناسا» تصاویر ماهواره‌ای را به نمایش گذاشت که نشان‌دهنده وجود شکاف‌های عظیم در بسیاری از کوه‌های یخی دریکی از یخچال‌های اصلی در قطب جنوبی است که خطر بزرگی برای جهان به شمار می‌رود.  ناسا دراین‌باره اعلام کرد که یخ‌های جزایر یخچال موسوم به «P-۴۴» جداشده از جزیره یخ «باین»، از ماه سپتامبر گذشته به‌طور بی‌سابقه‌ای در حال آب شدن است.
دانشمندان دراین‌باره اعلام کردند که طول کوه یخی که اکنون در حال آب شدن است بیش از ۱۶۰ پا روی آب و ۸۰۰ پا زیر سطح آب است و به علت فوران کردن آب از شکاف‌های آن، به بیش از ۲۰ قطعه تقسیم‌شده است.
اریک رینوت، کار‌شناس آب‌وهوا در دانشگاه کالیفرنیای آمریکا دراین‌باره گفت این سال‌ها ممکن است بد‌ترین سال‌ها باشد؛ زیرا قاره قطب جنوب با سرعت زیاد در حال حرکت به‌طرف آب‌های گرم اقیانوس‌هاست و این حادثه تأثیر بسیاری جدی بر سراسر سیاره زمین خواهد گذاشت.
وی افزود: «به نظر می‌رسد که سال‌های آینده شاهد خشک‌سالی‌های شدیدی باشیم و سطح آب‌ اقیانوس‌ها به‌طور چشمگیری افزایش یابد و حتی ممکن است سبب غرق شدن چند قاره و کشورهای مختلف و ناپدیدی آن‌ها از روی نقشه شود.»

نظارت بر زمین |