1396/10/12

اومواموا ، میهمان ناخوانده منظومه شمسی؛ فضاپیمای بیگانه یا تکه سنگی سرگردان / فیلم

ومواموا نام شیئی ناشناس و میهمانی ناخوانده برای منظومه شمسی است که شبیه هیچ جسمی که تاکنون دیده‌شده نبوده و ممکن است یک فضاپیمای بیگانه باشد. در ادامه با ویدیوی اختصاصی در مورد این شی عجیب همراه باشید.
اومواموا ، میهمان ناخوانده منظومه شمسی؛ فضاپیمای بیگانه یا تکه سنگی سرگردان  / فیلم

اوایل سال ۲۰۱۷ ستاره شناسان جسمی عجیب را در فضا کشف کردند که ممکن است اولینشی از منظومه‌ای دیگر باشد. احتمالاتی وجود دارد که اینشی عجیب تکه‌ای از یک سیاره در خارج از منظومه شمسی باشد. شکل عجیب آن نظر متخصصین گروه (Breakthrough Initiatives) را به خود جلب کرده است چراکه ممکن است این اولین نشانه‌های حیات بیگانه باشد. محققین از تلسکوپ رادیویی (Robert C. Byrd Green Bank Telescope) برای نگاه دقیق‌تر به این مهمان ناخوانده استفاده می‌کنند. مأموریت کلی (Breakthrough Initiatives) تحقیق به دنبال لکه‌ای از حیات در مرزهای خارجی کره زمین است. این دانشمندان که تحت عنوان مأموریت ۱۰۰ میلیون دلاری فعالیت می‌کنند، حالا با شی‌ء ای غیرمعمول در دیدرس خودسر و کاردارند و نام آن را اومواموا گذاشته‌اند.

آیا اومواموا فضاپیمای فرازمینی ها است؟
اومواموا باریک است و با جنس براقی که دارد به هیچشی ای که تاکنون در منظومه خورشیدی دیده‌شده شباهت ندارد. این شکل کلی اومواموا است که نظر دانشمندان را به خود جلب کرده و معتقدند اگر فضاپیمای فرازمینی ها وجود داشته باشد چیزی شبیه به اومواموا است.
محققین گروه Breakthrough Initiatives با شواهدی که در دست دارند بر آن شده‌اند که از روی زمین توسط تلسکوپ رادیویی Robert C. Byrd Green Bank Telescope نگاه دقیق‌تری به این مهمان بیگانه بی اندازند. امواموا ۱۸۶ میلیون مایل از زمین فاصله دارد؛ فاصله‌ای دو برابر فاصله کنونی زمین تا خورشید. اگر اومواموا از خود هرگونه پیام رادیویی را ساطع کند در کمتر از یک دقیقه پیام آن توسط تلسکوپ رادیویی دریافت می‌شود. احتمال اینکه اومواموا یک فضاپیما فرازمینی باشد بسیار کم بوده و بیشتر شبیه به تکه‌ای جداشده از یک سیاره است.
درهرصورت دانشمندان و محققین در حال بررسی و کسب اطلاعات جدیدی از اومواموا هستند و انتظار می‌رود آن‌ها بتوانند به ساختار و ترکیبات شیمیایی‌اش پی ببرند؛ اما باید به‌سرعت عمل کنند، چراکه تخمین زده‌شده اومواموا، این مهمان ناخوانده تا ژانویه ۲۰۱۹ ما را به مدت نامعلومی ترک خواهد کرد.