1396/10/10

دانشمند سابق ناسا نژاد جدیدی از ابرانسان‌ می‌سازد

دکتر خوزیه زینر، محقق سابق ناسا، قصد دارد گونه‌ای جدید از انسان‌ها را با استفاده از تزریق دی ان ای (DNA) ایجاد کند تا انسان‌ها را از نظر ژنتیکی تغییر دهد.
دانشمند سابق ناسا نژاد جدیدی از ابرانسان‌ می‌سازد

به گزارش از دیلی میل (Daily Mail)، زینر ادعا می‌کند که قصد دارد به انسان‌ها کمک کند تا ازنظر ژنتیکی تغییر کنند و گونه جدیدی از ابر انسان‌ها تولید شود. این دانشمند ۳۶ ساله، ماه پیش به‌عنوان اولین انسانی شناخته شد که DNA خود را ویرایش کرده است. این محقق سعی کرد با ژن‌درمانی، پروتئین مهارکننده رشد عضله در بازوی چپ خود را حذف کند تا به قدرت فوق‌العاده‌ای دست پیدا کند.

دکتر زینر در مصاحبه جدیدی ادعا کرده است که بشر اسیر ژنوم خود و محدودیت‌های آن است. وی معتقد است که بشریت به لطف مهندسی ژنتیک به نژاد جدیدی از انسان‌های فوق قدرتمند تبدیل خواهند شد.
دکتر زینر در مصاحبه با گاردین گفت: «گمان می‌کنم که در آینده مردم به محل‌های مخصوصی مراجعه می‌کنند، DNA موردنظر خود را انتخاب می‌کنند (که برای مثال قدرت فیزیکی بالایی به آن‌ها می‌دهد یا رنگ مو یا رنگ چشم آن‌ها را تغییر می‌دهد) و آن را به خود تزریق می‌کنند».
وی در ادامه افزود: «DNA مشخصه یک‌گونه را تعریف می‌کند. فکر می‌کنم در آینده‌ای نه‌چندان دور، بشر به دلیل این تغییرات، تبدیل به گونه جدیدی از ابر انسان‌ها می‌شود».

دانشمند سابق ناسا نژاد جدیدی از ابرانسان‌ می‌سازد

برخلاف هشدارهای سازمان غذا و داروی آمریکا که فروش محصولات ژن‌درمانی بدون تأییدیه قانونی، غیرمجاز است، دکتر زینر کیت‌های مهندسی ژنتیک ابتدایی را به‌صورت آنلاین می‌فروشد. زینر مؤسس و مدیر اجرایی کمپانی مهندسی ژنتیک «ادین» است.
وی در سال گذشته، ۲۰۰ هزار دلار از فروش محصولات خود درآمد داشته است. این دانشمند اهل کالیفرنیا کتاب راهنمای رایگانی را برای افرادی منتشر کرده است که می‌خواهند با استفاده از محصولات وی روی خود آزمایش‌های ژنتیکی انجام دهند.
دکتر زینر در ادامه افزود: «ما همیشه برده ژنتیک خود بوده‌ایم. حال این توانایی را به افراد می‌دهیم تا ماده ژنتیکی خود را به میل خود تغییر دهند».
وی می‌گوید: «شاید تغییر ژنتیکی انسان به این روش در نگاه اول به نظر ایده‌ای برای کتاب‌های علمی تخیلی به نظر برسد اما بشر از دهه ۱۹۹۰ شروع به تغییر ژنتیکی انسان کرده است؛ حتی باوجوداینکه تعداد این افراد انگشت‌شمار است و به این تغییرات به دلایل پزشکی ایجادشده است. من می‌خواهم به انسان‌ها کمک کنم تا خود را ازنظر ژنتیکی تغییر دهند».