1396/10/10

چه نوع سیارکی برای کره زمین خطرناک است؟

محققان ناسا در تلاش هستند با استفاده از یک فضاپیما که ابعادی به‌اندازه یک یخچال دارد به مقابله با برخورد احتمالی سیارک‌های خطرناک با کره زمین بپردازند.
چه نوع سیارکی برای کره زمین خطرناک است؟

سیارکی به نام ۲۰۱۷ YZ۴ تنها در روز کریسمس به‌وسیله کارشناسان ناسا مشاهده‌شده است. این سیارک از فاصله ۲۲۴ هزار کیلومتری کره زمین عبور کرده است و کارشناسان اندازه تقریبی آن را بین هفت الی ۱۵ متر ارزیابی کرده‌اند. در چند روز گذشته بسیاری از افراد نگران برخورد سیارک با کره زمین بوده‌اند و در بسیاری از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی جهان درزمینهٔ احتمال برخورد سیارک با کره زمین موضوع‌های مختلفی مطرح‌شده بود.

چه نوع سیارکی برای کره زمین خطرناک است؟
به گفته محققان هر سیارکی که نزدیک‌تر از ۶ میلیون مایلی کره زمین قرار بگیرد، سیارکی بالقوه خطرناک برای سیاره آبی و با احتمال برخورد و بروز خسارت است. در فوریه سال ۲۰۱۳ برخورد یک شهاب‌سنگ ۱۹ متری با آسمان کشور روسیه سبب خسارت‌های فراوان و حتی آسیب‌دیدگی بیش از ۱۰۰۰ نفر از اهالی منطقه چلیابینسک (Chelyabinsk) شد.

چه نوع سیارکی برای کره زمین خطرناک است؟

مقام‌های ناسا اعلام کرده‌اند، بادانش کنونی امکان جلوگیری از برخورد سیارک‌های خطرناک با زمین را ندارند، اما می‌توانند با انجام محاسبات محل برخورد و خسارت‌های احتمالی ناشی از آن را برآورد کنند و به‌این‌ترتیب از وارد آمدن خسارت مالی و جانی تا حد زیادی جلوگیری کنند.

چه نوع سیارکی برای کره زمین خطرناک است؟
محققان ناسا در تلاش هستند با استفاده از یک فضاپیما که ابعادی به‌اندازه یک یخچال دارد به مقابله با برخورد احتمالی سیارک‌ها با کره زمین بپردازند و اولین آزمایش در سال ۲۰۲۴ انجام می‌شود.

چه نوع سیارکی برای کره زمین خطرناک است؟
کارشناسان اعلام کرده‌اند در این طرح در نظر دارند مدار حرکت سیارک را دگرگون کنند تا احتمال برخورد با کره زمین از بین برود. محققان اعلام کرده‌اند سیارک‌های بالقوه خطرناکی در فضا وجود دارند که برای سال‌ها به‌وسیله دانشمندان رصد و بررسی‌شده‌اند و امید است پیشرفت فناوری در آینده امکان مهار و کاهش احتمال خطر برخورد سیارک‌ها با زمین را امکان‌پذیر کند.