یک شرکت فضایی سوئدی، شرکت سازنده کلاید اسپیس (Clyde Space) را خریداری کرد

0 819

شرکت فضایی سوئدی میکروتک (ÅAC Microtec) در روز ۲۲ دسامبر، شرکت اسکاتلندی کلاید اسپیس (Clyde Space) را تصاحب کرد و اعلام کرد که قصد دارد تا یک شرکت پیشرو و جهانی در بازار با رشد ماهواره‌های کوچک و نانو ایجاد کند.
طبق این قرارداد، میکروتک بهای نقدی برای حدود ۳۰.۵ میلیون سهام و ۲ میلیون پوند (۲.۷ میلیون دلار) را به ارزش کل ۳۵.۳ میلیون دلار خریداری خواهد کرد.
پس از رأی‌گیری سهامداران میکروتک خرید در اواخر ماه ژانویه نهایی خواهد شد. این شرکت با بیش از ۱۰۰ کارمند و درآمد ۷ میلیون دلاری در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ ایجاد خواهد شد. بااین‌حال، انتظار می‌رود که این شرکت‌ها در چند سال آینده با توجه به تقاضای روزافزون کیوب‌ست (CubeSat) و دیگر ماهواره‌های کوچک، به‌خصوص ارتباطات پیشنهادی و منظومه تصویربرداری رشد قابل‌توجهی داشته باشند.
کلاید اسپیس که توسط کریگ کلارک در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد، در ابتدا بر تولید اجزای مورداستفاده در کیوب‌ست تمرکز داشت، اما از آن زمان تاکنون کار خود را برای توسعه کامل خدمات مکانیکی و همچنین خدمات جانبی مانند راه‌اندازی این ماهواره‌ها و ارائه ایستگاه‌های زمینی گسترش داده است. مدیران شرکت می‌گویند این قابلیت‌های ترکیبی قادر خواهند بود نقاط قوت مکملی برای خدمات بهتر و تقاضای رو به رشد ماهواره‌های کوچک باشند.

منبع سازمان فضایی ایران
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5413
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها