نخستین ماهواره مخابراتی آنگولا تحت کنترل درآمد

0 1,157

این ماهواره که آنگولاست-۱ (Angosat-1) نام گرفته همراه یک موشک زنیت ۲اس‌بی (Zenit۲SB) از مقر بایکنور در قزاقستان به فضا فرستاده شد. اما چندی بعد اعلام شد با وجود تماس اولیه لحظاتی بعد ایستگاه کنترل زمینی ارتباط خود را با این ماهواره از دست داده است. کارشناسان روسی کماکان در تلاش برای رفع مشکل هستند.

شرکت روسی انرگیا (Energia) این ماهواره را طی ۸ سال برای آنگولا ساخته است و اولین ماهواره مخابراتی آنگولا به شمار می‌رود و شامل ۱۶باند C و 6 باند از نوع Ku است.طراحی و ساخت آنگوست-۱ با وزنی معادل ۱۵۵۰کیلوگرم بر اساس قرارداد منعقدشده در سال ۲۰۰۹ بین دولت‌های آنگولا و روسیه از سال ۲۰۱۲ آغاز شد.

طبق خبرهای قبلی، کار ساخت این ماهواره به اتمام رسیده بود ولی کارشناسان انرگیا اشاره کرده بودند تا زمانی‌که کاملاً از نحوه کار سامانه‌های آنگوست مطمئن نشوند، اجازه پرتاب نخواهند داد و اگر بازرسی بیشتری لازم باشد، مجبور می‌شوند پرتاب را بازهم به عقب بیندازند .قرار بود این ماهواره طی ۱۵ سال آتی خدمات مخابراتی را آنگولا و کشورهای آفریقایی فراهم کند اما تنها تا چند ساعت آینده مشخص می‌شود که آیا چنین امری محقق می‌شود یا ماهواره برای همیشه به تاریخ پیوسته است. 

تکمیلی: به گزارش خبرگزاری تاس، بنا بر اعلام رسمی کارخانه سازنده، سرانجام آنگوست در مدار خود قرار گرفت و  به وضعیت نرمال بازگشت. هم اکنون وضعیت آنگوست عادی است و بر اساس اطلاعات تله متری دریافت شده، سیستمهای مختلف ماهواره در حال کار هستند.
ماهواره آنگوست در موقعیت  ۱۲/۸ درجه شرقی در مجاورت هات برد با پوشش آفریقا قرار خواهد داشت.  اپراتور این ماهواره Infrasat (Angosat)  است.

دفتر ملی امور فضایی آنگولا (GGPEN) نیز در تاریخ ۲۹ دسامبر بر روی وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد که ارتباط این ماهواره با زمین در ساعت ۱۵ (به‌وقت محلی) روز ۲۸ دسامبر، یعنی یک روز بعد از ایجاد مشکل، برقرارشده است. مشکل پیش‌آمده برای داده‌های تله‌متری ماهواره آنگوست-۱ دومین رویداد ناگوار در حوزه فضایی برای کشور روسیه در ۲ ماه اخیر می‌باشد. حادثه اول، شکست پرتاب ماهواره‌بر سایوز در ماه نوامبر بود که حاوی ماهواره هواشناسی Meteor-M No.2-1 و ۱۸ محموله ثانویه بود.
درحالی‌که موشک‌های روسی به‌طور متناوب خدمات پرتاب را برای مشتریان تجاری ارائه می‌کنند، ماهواره آنگوست-۱ حاصل صادرات صنعت ساخت ماهواره این کشور می‌باشد که به‌ندرت اتفاق می‌افتد.
ماهواره آموس-۵ (Amos-5) نیز که توسط شرکت رشتنوف “ISS Reshetnev” (ماهواره ساز روسی) برای رژیم صهیونیستی ساخته‌شده بود، تنها دو سال پس از پرتاب، در سال ۲۰۱۵ به دلیل بروز اشکال در سیستم توان از کار افتاد.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5408
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها