1396/09/29

عکس فضایی از فوران آتشفشان بوگسلوف

این تصویر توسط ماهواره هواشناسی هیمیاواری از فوران آتشفشان بوگسلوف ثبت شده که به کشور ژاپن تعلق دارد.
عکس فضایی از فوران آتشفشان بوگسلوف
منبع: مشرق نیوز

نظارت بر زمین |

تصاویرماهواره‌ای‌از آتش‌سوزی‌ میدان‌نفتی رگ‌سفید

1396/08/23
یکی از چاه‌های میدان نفتی «رگ‌سفید» در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب دو هفته پیش (هفتم آبان ماه) به هنگام عملیات حفاری به دلیل فوران گاز دچار آتش‌سوزی شد. متأسفانه در این حادثه...

تصاویری از خلیج فارس و ناهید از ایستگاه فضایی بین‌المللی + فیلم

1396/09/16
این ویدئو شامل نماهایی است که بر فراز محدوده جغرافیایی از اقیانوس اطلس تا قزاقستان گرفته شده است. در فواصل ثانیه‌های ۵۴ تا ۵۸ این ویدئو می‌توان خلیج فارس را نیز مشاهده کرد.

نخستین تصاویر ماهواره ای از آلودگی هوای اروپا منتشر شد

1396/09/13
سازمان فضایی اروپا نخستین تصاویر ماهواره «سنتینل-۵پی» را از آلودگی جهان منتشر کرده که نشان دهنده غلظت بالای دی اکسید نیتروژن بر فراز اروپاست.

تصاویر متفاوت ناسا از دنیای ما

1396/09/26
به‌تازگی ناسا مجموعه‌ای از تصاویر بسیار زیبا را از دنیای ما منتشر کرده است که در این گزارش تصویری می‌توانید تعدادی از برترین تصاویر این مجموعه را مشاهده کنید.

کاتالوگ مرجعی از اثرات اجرام منظومه شمسی ایجاد شد

تیمی از اخترشناسان در موسسه کارل سیگن دانشگاه کرنل اقدام به طراحی یک کاتالوگ مرجع از انعکاس هندسی و طیف ۱۹ جرم سماوی کردند که نشان‌دهندۀ تنوع اجرام در منظومه شمسی است: ۸ سیاره، از سنگی گرفته تا گازی؛ ۹ قمر، از یخی گرفته تا گسیل کننده گدازه؛ و ۲ سیاره کوتوله (سرس و پلوتو). اخترشناسان با مقایسه طیف‌های مشاهده‌شده و سپیدایی سیاره‌های فراخورشیدی خواهند توانست ویژگی‌های آن‌ها را تعیین کنند.