«سامانه پایش ماهواره‌ای زمین» طرح برتر ملی شد

0 1,382

«سامانه پایش ماهواره‌ای زمین» متعلق به سازمان فضایی ایران، طرح برتر ملی در مدیریت جهادی شد.

سامانه پایش ماهواره ای سازمان فضایی ایران در جشنواره ملی و همایش فرهنگ و مدیریت جهادی به مرحله پایانی این جشنواره راه پیدا کرد. این سامانه از میان ۲۸۰ طرح ارسالی به جشنواره ملی فرهنگ و مدیریت جهادی به عنوان طرح منتخب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از داوری به عنوان یکی از ۱۰ طرح و ایده برتر مدیریت جهادی در سطح ملی انتخاب شد.

سامانه پایش ماهواره ای زمین با دارا بودن تمامی شاخص های مدیریت جهادی توسط کارشناسان سازمان فضایی ایران و دانش بومی طراحی و راه اندازی شد که به صورت ۲۴ ساعته و بصورت رایگان به ارائه خدمت می پردازد.

هدف از پایش ماهواره ای زمین در حوزه فناوری سنجش از دور، استفاده موثر از داده‌های ماهواره‌ای به منظور شناسایی و تولید پارامترهای مرتبط با پدیده های دینامیک سطح زمین و در اختیار گذاردن آن برای مجریان و مسئولین مرتبط، است.

با توجه به مجموعه امکانات موجود در سازمان فضایی ایران، با استفاده از اخذ مستقیم تصاویر ماهواره ای TERRA/MODIS ،AQUA/MODIS ،NOAA ،FY۲E و دانلود تصاویر ماهواره ای سری LANDSAT و سری SENTINEL به طور منظم، برخی پدیده ها در حوزه هواکره، آب کره، خاک کره، گیاه کره و انسان کره مورد پایش و در اختیار کاربران قرار می گیرد.

سامانه پایش ماهواره ای زمین در سازمان فضایی ایران از آذرماه سال ۹۵ با ارائه یک سرویس به بهره برداری رسید.

پس از ارتقا و به روزرسانی این سامانه هم اکنون سرویس های قابل ارائه در این سامان به بیش از ۲۰ سرویس کاربردی و خدماتی رسیده است. این سامانه به صورت ۲۴ ساعته و به صورت رایگان خدمت رسانی می کند که توسط متخصصین و کارشناسان سازمان فضایی ایران راه اندازی شده است.


منبع سازمان فضایی ایران
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5301
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها