تعویق پرتاب همزمان موشک و فضاپیمای استفاده شده اسپیس ایکس

0 1,138

به گزارش از پایگاه اینترنتی اسپیس، پس از این که مهندسان متوجه ذراتی در طبقه دوم سیستم سوخت راکت تقویت کننده فالکون 9 شدند، اسپیس ایکس(SpaceX) پرتاب این راکت را برای انجام بازرسی ها و پاکسازی های بیشتر به تعویق انداخت.
راکت تقویت کننده فالکون 9 و فضاپیمای اسپیس ایکس که هر دو دومین پرواز خود را انجام می دهند، پس از یک بار تعویق برنامه، قرار بود روز چهارشنبه (13 دسامبر) در ماموریتی برای سازمان فضایی آمریکا (ناسا) از پایگاه فضایی کیپ کاناورال(Cape Canaveral) در فلوریدا به فضا پرتاب شوند، اما ضرورت بازرسی های بیشتر اسپیس ایکس را وادار کرد که این پرتاب را به ساعت 15:35 دقیقه روز جمعه به وقت گرینویچ موکول کند.
این دومین تعویق در دو روز گذشته و بطور کلی سومین تاخیر در پرتاب این راکت برای ماموریت CRS-13 اسپیس ایکس به شمار می رود. در اصل پرتاب راکت فالکون 9 برای انجام این ماموریت در روز 8 دسامبر (17 آذر) برنامه ریزی شده بود اما هفته گذشته اسپیس ایکس آن را به روز سه شنبه 12 دسامبر ( 21 آذر) و دوباره آن را به 24 ساعت بعد در ساعات آخر روز چهارشنبه 13 دسامبر (22 آذر) موکول کرد. 
قرار است دراگون در این پرتاب حدود 4،800 پوند محموله و مواد برای حمایت از تحقیقات علمی در ایستگاه فضایی را حمل می کند و پس از حدود یک ماه پهلوگیری در این ایستگاه فضایی، نتایج آزمایش های اولیه را به زمین بازگرداند. 
طبق اعلام اسپیس ایکس ، دراگون بر اقیانوس آرام فرود خواهد آمد اما راکت فالکون 9 در تاسیسات LZ-1 اسپس ایکس در پایگاه فضایی کیپ کاناورال بر زمین فرود خواهد آمد. 
فالکون 9 و دراگون پیش از این در ماموریت های دیگری برای تامین محموله در ایستگاه بین المللی فضایی مورد استفاده قرار گرفته بودند؛ درصورت موفقیت اسپیس ایکس در بازیابی دوباره آنها، فالکون 9 و دراگون دوباره مورد استفاده قرار خواهند گرفت. 
استفاده‌ دوباره از تجهیزات فضایی که به فضا رفته‌اند، می‌تواند هزینه ها را به شدت کاهش دهد و دستاورد مهمی برای بشر باشد. 

منبع ایرنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5300
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها