یک اپراتور ناوبری جهانی با دقت بالا در روسیه ایجاد شد

0 1,137

سیروس برزو: آناتولی پرمینوف معاون شرکت سامانه های فضایی روسیه معتقد است تشکیلات جدید می تواند محیط کار پیشرفته ای برای مشتریان بزرگ و کارآفرینان بخش خصوصی ایجاد کند تا آنها بتوانند با کیفیت و قابلیت اطمینان، خدمات موقعیت یابی دقیق و نظارت را اجرا کنند. وی گفت: «امروز جذب شرکت ها و افراد به شکل وسیع تر برای ما مهم است. یک پورتال تخصصی ایجاد شده است که به شرکت ها یا کارفرمایان خصوصی کمک می کند تا خدمات و سرویس محاسبات یکپارچه را ارئه کنند. با مشتریان بزرگ شرکت های بزرگ، ما به کار بر اساس قرارداد ادامه خواهیم داد.»
 این سیستم اجازه می دهد ادارات منطقه ای و اپراتورهای محلی ابزار موثر برای بهبود کارآیی زمین شناسی، نقشه برداری ، مدیریت زمین، ساخت و ساز و امکانات حمل و نقل ناوبری ماهواره ای را به طور مرتب با دقت در حد سانتیمتر به دست آورند. 
مسئولان روسیه امیدوارند بهره برداری از حدود 800 ایستگاه این سامانه بتواند روسیه را به رهبر جهان در دقت ناوبری تبدیل کند. امروزه بیش از 240 ایستگاه در مناطق مسکو، ولادیمیر، نووسیبیرسک، تولا، یاروسلاول، لیپتسک، وولوگدا، کورسک و مناطق تیومن، کراسنویارسک، یامالو، تاتارستان و کریمه کار می کند. توافقنامه ای هم برای مشارکت راه آهن هم  به عنوان مصرف کننده خدمات دقیق موقعیت یابی به امضا رسیده است. در چارچوب نمایشگاه هوا فضایی بین المللی ماکس، توافق هایی بین شرکت سامانه های فضایی روسیه و مسئولان مناطق یاروسلاول و اومسک در مورد همکاری در استفاده از زیرساخت های زمینی بر اساس ایستگاه های نقشه برداری به امضا رسید. 

در پایان سال گذشته سیستم های فضایی روسیه، و مسئولان دانشگاه نووسیبیرسک(Novosibirsk) قرارداد همکاری در پروژه توسعه سیستم  36 ایستگاه ماهواره ای در منطقه به توافق رسیدند.  در حال حاضر 21 ماهواره برای خدمات رسانی به سامانه رهیابی گلوناس در مدار زمین کار می کند اما روسیه برای ثمربخشی جهانی گلوناس(GLONASS) باید 24 ماهواره در مدار زمین داشته باشد.
یکی از برنامه های مهم پیش روی سامانه ماهواره ای روسیه به عقیده مسئولان آن ایجاد سیستم فضایی منطقه قطب شمال است زیرا اعتقاد دارند منطقه قطب شمال تعیین کننده وضع هوا برای تمام کره زمین است. لازم به ذکراست که سیستم های فضایی فعلی بالاتر از عرض جغرافیایی 60 تا 80 درجه نظارتی ندارند. 

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5265
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها