پرتاب موفقیت آمیز موشک سایوز2-1 ب از پایگاه پرتاب های فضایی پله ستسک

0 1,388

سیروس برزو:نیروی هوا- فضایی روسیه اعلام کرد در ساعت در 13:43 روز 2دسامبر 2017 بوقت مسکو از پایگاه پرتاب های فضایی پلستسک در منطقه آرخانگلسک پرتاب موفقیت آمیز موشک کلاس متوسط “سایوز-2.1ب”  ماهواره وزارت دفاع روسیه انجام شد. سرپرستی عملیات پرتاب تحت نظارت فرمانده نیروهای فضایی، معاون فرمانده کل نیروی هوایی و فضایی، سرلشکر الکساندر گالاوکو صورت گرفت.
بر اساس اطلاعیه منتشره از نیروی هوا- فضایی روسیه، پرتاب موشک کاملا طبیعی انجام شد و تمامی سامانه های آن کارشان را طبق پیش بینی انجام دادند. ماهواره نیز بطور طبیعی به مدار محاسبه شده رسید و سه دقیقه بعد از پرتاب مرکز اصلی آزمایش فضایی گرمان تیتف که تحت مدیریت  نیروی هوا- فضایی روسیه فعالیت دارد اعلام کردموشک سایوز-2.1ب را تحت کنترل خود گرفته است.
در این اطلاعیه آمده است که ماهواره وزارت دفاع روسیه در زمان مشخص در مدار هدف قرار گرفت و تحت کنترل ایستگاه هدایت پرواز های فضایی نظامی قرار گرفت. بر اساس اطلاعات منتشره ارتباط پایدار تله متری با ماهواره برقرار و حفظ می شود. این داده ها نشان می دهند که سامانه های داخلی محموله  به طور به کار خود ادامه می دهند کنند. پس از اطمینان از وضعیت تثبیت شده محموله مداری و تحت کنترل قرار گرفتن آن، ماهواره با عنوان کاسموس 2524 ثبت شد.
این چهارمین پرتاب موشک سایوز-2 از مرکز فضایی پله تسک در سال 2017 است. آزمایش پرواز موشک فضایی “سایوز2-1 ب” در 8 نوامبر 2004 در پله تسک آغاز شد. طی سیزده سال گذشته، 32 پرتاب موشک حامل مدرن سازی شده “سایوز-2” با کد های 1آ، ب1 و 1-و صورت گرفته است.
کارشناسان فضایی معتقدند محموله پرتاب شده از سری ماهواره های لوتوس بشمار می رود که حدود 6 تن وزن دارند و بطور معمول در ارتفاع 900 کیلومتری زمین گردش خود را انجام می دهند. این گروه از ماهواره های وزارت دفاع روسیه با هدف تجسس الکترونی طراحی و ساخته شده اند.

 
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5244
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها