نمونه پروازی ماهواره مکعب ایرانی ساخته می شود

0 604

رئیس سازمان فضایی ایران از طراحی و ساخت نمونه پروازی ماهواره مکعب ایرانی به‌عنوان یکی از اهداف مدنظر دولت دوازدهم خبر داد.
محسن بهرامی ساخت ماهواره مکعب ایرانی را یکی از پروژه‌های مدنظر دولت عنوان کرد که تا پایان عمر دولت دوازدهم عملیاتی می‌شود و گفت: ساخت ماهواره مکعب ایرانی ابتدا به‌عنوان یک مسابقه دانشجویی در نظر گرفته شد اما قرار است پس از طراحی و ساخت نمونه مهندسی این ماهواره توسط دانشگاه‌ها، یک نمونه پروازی از این ماهواره نیز ساخته شود.
وی بابیان اینکه سازمان فضایی ایران به این پروژه، توجه خاصی دارد ادامه داد: مسابقه طراحی و ساخت نمونه مهندسی ماهواره مکعب ایرانی قرار است هرسال برگزار شود که هرسال جاری و در دور اول این مسابقات، ۲۱ گروه از ۱۷ دانشگاه شرکت کردند و درنهایت ۳ گروه به مرحله نهایی رسیدند.
رئیس سازمان فضایی ایران بابیان اینکه هم‌اکنون این ۳ گروه در حال طراحی دقیق و مفهومی این ماهواره هستند، اضافه کرد: گزارش آخرین وضعیت این پروژه به سازمان فضایی ایران ارائه‌شده و هم‌اکنون در حال ورود به فاز طراحی و ساخت نمونه مهندسی این ماهواره توسط این ۳ گروه هستیم.
وی ادامه داد: درنهایت قرار است از میان نمونه‌های مهندسی باهمکاری این ۳ گروه، نمونه پروازی ماهواره مکعب ایرانی طراحی و ساخته شود.
بهرامی با تأکید بااینکه این فرآیند از امسال آغاز می‌شود، گفت: امیدواریم پروژه ماهواره مکعب دانشجویی به‌عنوان یکی از پروژه‌های یادگار دولت باقی بماند.
معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: این پروژه لایه دانشجویی تخصصی را هدف قرار داده تا در آینده شرکت‌هایی از این متخصصان در عرصه فضایی ایجادشده و بتوانند کارهای عملی کرده و باهم رقابت کنند.

 
منبع مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5211
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها