صنایع فضایی انرگیا “آنگوست -1” آماده است تا به بایکونور برسد

0 1,015

سیروس برزو: شرکت روسی صنایع فضایی انرگیا اعلام کرد تمامی آزمایش های ماهواره مخابراتی1550 کیلویی “آنگوست” وزارت ارتباطات جمهوری آنگولا را به انجام رسانده است و طرف آنگولایی گواهینامه هایی که توسط طرف روسی از مراحل کار و آزمایش و همچنین آمادگی دستگاه برای حمل آن به مدارانجام شده را تایید کرده است. پس از امضای اسناد مربوطه، این ماهواره در یک محفظه ویژه قرار داده شد تا به پایگاه پرتاب های فضایی   بایکونور فرستاده شود. 

این ماهواره سرنوشت پیچیده ای داشته و پرتاب آن بار ها به تعویق افتاده است به دنبال بستن قرارداد برای طراحی و ساخت آنگوست-1 بین دولت‌های آنگولا و روسیه در سال 2009 شرکت روسی صنایع فضایی انرگیا ماموریت ساخت و پرتاب این ماهواره را بر عهده گرفت. در آغاز قرار بود این ماهواره با  موشک اوکراینی زنیت  ساخت این شرکت و سامانه پرتابی سی لانچ در لانگ بیچ کالیفرنیا صورت گیرد.
اما به علت مشکلات مالی از یک سو و بحران سیاسی اوکراین در سال 2014، کار طبق برنامه پیش نرفت و بعد از فراز و نشیب های مختلف بالاخره تصمیم بر این شد که برای پرتاب آن از یک فروند موشک زنیت که برای پرتاب ماهواره استرو فیزیک اسپکتر- آر.گ تهیه شده بود و در بایکونور وجود داشت استفاده کنند.

در مراحل بعد، پرتاب این ماهواره باز هم چند بار به تاخیر افتاد اما ظاهرا موانع و مشکلات برطرف و پرتاب ماهواره ارتباطی 286.2 میلیون یورویی  “آنگوست-1” برای 7 دسامبر برنامه ریزی شده است. جهت رساندن این ماهواره به مدار بالا از موشک تقویتی فریگات استفاده خواهد شد.

 
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5145
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها