اماراتی‌ها در مریخ نخل می‌کارند

0 902

امارات متحده عربی قصد دارد در ادامه برنامه‌های بلند‌پروازانه فضایی‌اش، این بار در مریخ به کشت درخت نخل و کاهو بپردازد.
اين كشور قصد آن را دارد كه پيش از ارسال كاوشگر مريخي‌اش به مدار مريخ در سال 2020، البته با همكاري صنايع سنگين ميتسوبيشي، در فضا به كشاورزي بپردازد.
به گفته رشيد الزادي مدير ارشد برنامه‌ريزي استراتژيك آژانس فضايي امارات،‌شباهت‌هاي زيادي ميان بيابان‌هاي زميني و سياره مريخ وجود دارد، چشم‌انداز طبيعت در امارات و حتي خاك آن نيز شباهت زيادي به مريخ دارد. ازاین‌رو امارات قصد دارد سرمايه دو پروژه تحقيقاتي باهدف كشت درختان نخل، كاهو، گوجه‌فرنگي و توت‌فرنگي در مريخ را تأمین كند زيرا به گفته الزادي، زماني كه فضانوردان اماراتي به مريخ برسند، به غذا نياز دارند.
دليل انتخاب نخل خرما ارتباط نمادين آن با كشور امارات است و سه گياه ديگر به اين دليل انتخاب‌شده‌اند كه دانشمندان احتمال قابل‌کشت بودن آن‌ها در مريخ را بالا مي‌دانند.
الزادي مي‌گويد امارات مي‌خواهد در آينده نقشي مهم داشته باشد و منطقه را به سطحي بالاتر ببرد و اقتصادي فرا نفتی، مبتني بر دانش و خلاقيت را بنا كند. امارات پروژه مريخ را فرصتي مناسب براي تربيت نسلي جديد از دانشمندان مي‌داند.
از زمان تأسیس آژانس فضايي امارات در سال 2014،‌اين كشور بيش از 5.4 ميليارد دلار روي پروژه‌هاي مريخي سرمايه‌گذاري کرده است كه يكي از آن‌ها ساخت كاوشگري مريخي است كه مدل كامل شده در ابعاد حقيقي آن در نمايشگاه هوانوردي امارات به نمايش گذاشته‌شده.
امارات همچنين در حال تكميل شهر علوم مريخي خود است، مركزي كه قرار است به مطالعه روي سكونت انسان در مريخ اختصاص پيدا كند، اين مركز مجموعه‌اي از فضاهاي گنبدي شكل در دل بيابان است كه فضاي مسكوني و تحقيقاتي بيش از 185 هزار مترمربع دارد و قرار است در آن روي نيازهاي غذايي، آب و انرژي انسان در مريخ تحقيق شود.

 
منبع همشهری آنلاین
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5108
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها