ماهواره سنجشی قدرتمند روسیه آماده پرتاب از واستوچنی

0 1,241

سیروس برزو:‌ سخنگوی روسکاسموس اعلام کرد ماهواره “کامپوس-ب” با هواپیما به فرودگاه ایگناتف آمور واقع در پایگاه پرتاب‌های فضایی واستوچنی رسید و تحویل کارشناسان مربوطه شد تا برای آزمایش تجهیزات و آماده‌سازی جهت پرتاب آماده شود.
ماهواره‌های روسی سنجش از راه دور زمین و نظارت در امور اضطراری کامپوس-ب شماره 3 و شماره 4 بار اصلی برای سومین پرتاب از واستوچنی است. این ماهواره‌ها به‌عنوان بخشی از مجموعه فضایی”کامپوس” که توسط “شرکت سامانه‌های نظارت فضایی، سامانه‌های کنترل اطلاعات و الکترومکانیکی” طراحی و ساخته‌شده، فعالیت خواهند کرد. سامانه فضایی “کامپوس-ب” کار نظارت بر بلایای طبیعی از طریق مشاهده زمین، پیدا کردن سرچشمه آتش‌سوزی جنگل، تولید گازهای گلخانه‌ای ناشی از آلاینده‌های محیط‌زیست، نظارت بر حوادث آب و هوایی شدید، به‌روزرسانی نقشه‌های توپوگرافی در مقیاس 1:50000 و کوچک‌تر، و به‌روزرسانی جزئی نقشه توپوگرافی مقیاس 25000: 1، نظارت بر فعالیت‌های کشاورزی، منابع آب و ساحلی و غیره بر عهده دارد.
مرحله اول عملیات کار در واستوچنی با آماده‌سازی و مونتاژ موشک فضایی “سایوز-2.1آ” آغازشده است . فعلاً این موشک حامل در بخش ذخیره مجتمع فنی سازی قرار دارد و شروع عملیات جای‌دهی ماهواره‌های کامپوس-ب شماره 3 و 4 در آن برای دسامبر 2017 پیش‌بینی‌شده است.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5080
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها