ناسا سیستم فرود اضطراری فضاپیمای حامل انسان به مریخ را آزمایش می‌کند

0 887

سفر به مریخ یکی از جالب‌ترین و مهم‌ترین پروژه‌های سازمان فضایی ناسا است که قرار است پس از سال 2020 میلادی به وقوع بپیوندد.
البته این پروژه الزامات خاص خود را داشته و به دلیل اهمیت بالای آن، ناسا تصمیم دارد برای اولین بار پیش از پرتاب فضاپیمای حامل سرنشین خود، دستگاه‌های ایمنی موجود ازجمله «LAS» یا «سیستم لغو پرتاب» را در یک نمونه واقعی و بدون سرنشین تست کند.

سیستم «LAS» درواقع آخرین مرحله از قابلیت‌های ایمنی فضاپیمای «اوریون» ناسا است که در صورت عدم عملکرد صحیح سایر دستگاه‌ها و اجبار به فرود اضطراری، کپسول حامل سرنشینان را از مجموعه جدا کرده و به‌آرامی روی زمین فرود می‌آورد.

ناسا برای انجام این آزمایش از بوستر «Orbital ATK» استفاده خواهد کرد که فضاپیمای 10 تنی اوریون را به همراه سیستم LAS با سرعت 1.3 ماختا ارتفاع 10 کیلومتری از سطح زمین حمل خواهد کرد. در این ارتفاع سیستم LAS به کارافتاده و طبق برنامه‌ریزی، کپسول مورداشاره را از بوستر جدا کرده و فرود می‌آورد.
گفتنی است سیستم LAS از دو بخش پوشش کامپوزیتی (برای محافظت از کپسول در مقابل گرما، فشار هوا و صدای پرتاب) و پیشرانه (شامل سه موتور مجزا برای جدا کردن محفظه سرنشینان و فرود امن آن‌ها) تشکیل‌شده است.

 
منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5077
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها