هشدار ژنرال آمریکایی: فناوری فضایی چین ۵ برابر سریعتر از آمریکا در حال رشد است

0 884

اریک اشمیت رئیس هیئت‌مدیره آلفابت هشدار داده، در آینده ممکن است آمریکا از رقابت با چین درزمینهٔ هوش مصنوعی عقب بیفتد.
به نظر می‌رسد هوش مصنوعی، تنها زمینه‌ای نیست که کشور چین قصد دارد نسبت به آمریکا در آن برتری یابد. اخیراً سپهبد «استیو کواست» (Steve Kwast) ژنرال نیروی هوایی آمریکا، اعلام کرده که چین با سرعتی 5 برابر نسبت به آمریکا درزمینهٔ فناوری‌های فضایی، در حال پیشرفت است و ممکن است در این زمینه آمریکا را پشت سر بگذارد.

ژنرال کواست که معتقد است عصر تازه‌ای از پیشرفت فناوری‌های فضایی درراه خواهد بود، اعلام کرده:«در 10 سال آینده، چین درزمینهٔ فضایی به مرحله عملیاتی خواهد رسید؛ مسیری که ما (آمریکا) 50 ساله طی کردیم». او که فرمانده و رئیس دانشگاه پایگاه نیروی هوایی مکسوِل است، اعتقاد دارد ایالات‌متحده آمریکا باید افراد بااستعداد را در کنار یکدیگر جمع کند، تا به‌واسطه آن‌ها روند پیشرفت فناوری‌های فضایی در این کشور، با سرعت بیشتری پیش رود.

بر اساس گفته‌های آقای کواست، در آینده نزدیک، به‌منظور کسب برتری‌های استراتژیک، نیروهای نظامی کشورها به‌طور گسترده‌ای درزمینهٔ فضایی فعالیت خواهند کرد و چین از هم‌اکنون در حال تدارک ناوگان فضایی خود است.چین تا سال 2020 نخستین هواپیمای فضایی خود را به مدار زمین می‌فرستد.

به اعتقاد او، اگر کره شمالی با توجه به آزمایش‌ها موشکی اخیر، موفق شود در آینده بمب تولیدکننده پالس های الکترو مغناطیسی را در فضا منفجر کند، این کشور نیز در کنار چین، می‌تواند به‌عنوان تهدیدی جدی شناخته شود. ژنرال کواست درنهایت معتقد است که تعادل میان شرکت‌های آمریکایی خصوصی و دولتی فعال درزمینهٔ فضایی، باید حفظ شود و باوجوداینکه در حال حاضر این تعادل منطقی است ولی پیشرفت‌ها به‌اندازه کافی سریع نیست.

 
منبع digiato
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5074
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها