تایید سلامتی دو فضانورد روس برای سفر به ایستگاه فضایی بین المللی

0 1,117

سیروس برزو: سخنگوی مرکز آموزش فضانوردان در اطلاعیه مطبوعاتی این مرکز اعلام کرد نتایج آزمایش های پزشکی نشان دادند که آنتون اشکالپروف و سرگئی پروکوپیف نشان داد هر دونفر به لحاظ پزشکی هیچ مشکلی برای سفر به فضا ندارند.

آنتون اشکالپروف قرار است به همراه اسکات تینگل (فضانورد ناسا) و نوریشیگه کانای فضانورد ژاپنی، در 17 دسامبر 2017 با ناو کیهانی سایوز ام.اس-7 راهی ایستگاه فضایی بین المللی شوند. سرگئی پروکوپیف به عنوان علی البدل در آموزش و تمرین ها اشکالپروف را دنبال می کند تا اگر تا زمان پرتاب مشکلی برای او پیش آمد جایگزین وی شود.

هر گروه اعزامی به ایستگاه فضایی بین المللی الزاما گروه جانشینی دارند زیرا در تاریخ فضانوردی بار ها اتفاق افتاده است که یک یا چند نفر از فضانوردان دچار مشکلات مختلفی شده اند و در صورتی که گروه جایگزین وجود نداشت، ماموریت به موقع انجام نمی شد.

در کنار ده ها آزمون علمی و عملی که تا زمان پرتاب از فضانوردان گرفته می شود، هر یک از اعضای گروه، چند بار قبل از پرتاب، مورد معاینه پزشکی قرار می گیرند تا در جریان سفر فضایی دچار مشکلی نشوند.

اشکاپلروف کیهان نورد روس، دو ماموریت فضایی دیگر در پرونده خود دارد. وی یک بار در سال 2011 با ناو کیهانی سایوز تی.ام.آ-22 راهی ایستگاه فضایی بین المللی شد و 165 روز در آن فعالیت داشت. ماموریت بعدی اشکاپلروف در سال 2014 و به عنوان فرمانده ناو کیهانی سایوز تی.ام.آ-15 ام. بود که 200 روز طول کشید.

سرگئی پروکوپیف خلبان جوان نیروی هوایی روسیه، متولد سال 1975 در یکاترینبورگ است که در سال 2011 به گروه کیهان نوردان روسیه پیوست و تاکنون ماموریت فضایی نداشته است. او تسلط بر هواپیماهای جنگی مختلفی دارد و تا قبل از ورود به جرگه فضانوردان بیش از 900 ساعت پرواز با هواپیما های مختلف از جمله تو-160، تو-134، یاک-52 ، تو 22 ام داشته است.