پایگاه پرتاب های فضایی واستوچنی آماده پرتاب دو ماهواره با ماهواره‌بر سایوز

0 1,653

سیروس برزو: سازمان فضایی روسیه روسکاسموس اعلام کرد متخصصان شرکت ” پروگرس”  و  “مرکز زیرساخت های زمینی فناوری فضایی” زیرمجموعه روسکاسموس، چرخه مکانیکی مونتاژ سایوز 2- 1 ب، «Soyuz-2.1b» را در پایگاه پرتاب های فضایی واستوچنی تکمیل کردند. این نخستین باری است که موشک مذکور در این پایگاه مونتاژ می شود. در مرحله بعدی انجام آزمایش های پنوماتیک سامانه های حرکتی، آزمایش سامانه های برقی و در نهایت یک بررسی عمومی از وضعیت موشک فضایی خواهد بود. قطعات این موشک در اکتبر به واستوچنی وارد شد تا برای پرتاب آماده شود. پرتاب ماهواره  از واستوچنی  برای ماه نوامبر 2017 برنامه ریزی شده است. موشک سایوز 2- 1 ب با بهره گیری از مرحله اضافی فرگات ماهواره روسی سنجش از راه دور متئور را در مدار مورد نظر قرار خواهد داد.
در حال حاضر متخصصان شرکت روسکاسموس  همچنین مشغول آماده سازی ماهواره متئور-ام  2-1، «Meteor-M2-1 »، همچنین ماهواره کوچک دانشگاهی به نام بائومان « Baumanets-2 » مجهز به واحد آزمایشی باند« W-band Experiment»  هستند و بر اساس برنامه زمان بندی شده سا مانه های مختلف آن ها آزمایش می شوند تا با موشک سایوز 2- 1 ب در مدار قرار گیرد.


ماهواره بائومان

ماهواره ۲۹۰۰ کیلوگرمی متئور-ام  2-1 بخشی از مجموعه فضایی اقیانوس شناسی متئور است که بنا به سفارش وزارت دفاع و سازمان هواشناسی  روسیه در مدار ۸۱۶.۴ کیلومتری زمین قرار خواهد گرفت.
از این ماهواره  قرار است در موارد مختلف از جمله دریافت تصاویر جهانی و محلی از ابرها، سطح زمین، یخ و برف، اطلاعات برای تعیین دمای سطح و بخش های زیرین دریا، داده های مربوط به توزیع ازن در جو و محتوای عمومی آن، کسب اطلاعات برای تعیین کل محتوای مولکول های گاز با حجم کم در جو زمین، داده ها در مورد چگالی طیفی روشنایی انرژی پرتو خروجی برای تعیین درجه حرارت عمودی و رطوبت مشخصات در جو، و همچنین برای ارزیابی اجزای تعادل تابش جو زمین و … بهره گیری شود.

ماهواره متئور

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5060
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها