فرود مجازی مردم روی ماه در نمایشگاه “روسیه موفق به آینده”

0 1,063

سیروس برزو: سخنگوی روسکاسموس اعلام کرد در نمایشگاه “روسیه، نگاه به آینده”، که از 5 تا 2017 نوامبر 22 در سالن نمایشگاه مرکزی در میدان مانژ مسکو برگزار می شود فعالانه شرکت کرده تا مردم را در جریان پیشرفت های اخیر روسیه و برنامه های آینده کشور در زمینه فضانوردی قرار دهد. این نمایشگاه در سالن موضوعی “فضا” شده به توسعه فضانوردی روسی، پروژه های آینده، نمایش فناوری آینده فضا پرداخته است. همچنین در این سالن مردم می توانند با استفاده از شبیه ساز فرود مجازی بر روی ماه را تجربه کنند. در بخشی از این نمایشگاه برای نخستین بار تصویر منحصر به فرد فضانوردان ضمن عملیات را در قالب یک نمای 360 درجه تماشا کنند. این کار ارزشمند حاصل همکاری روسکاسموس و شبکه تلویزیون آر.تی روسیه است.
 نمایشگاه “روسیه به دنبال آینده” تلاش دارد نشان دهنده پتانسیل علمی، اقتصادی و علمی روسیه باشد و وزارتخانه ها، ادارات و شرکت های بزرگ روسیه  در برگزاری آن سرمایه گزاری کرده و از فناوری های نوین چند رسانه ای بهره گرفته اند. این نمایشگاه  در پانزده سالن به ارائه برنامه های نوین روسیه درباره موضوعاتی در زمینه فضا، صنعت رایانه، آموزش و پرورش، صنایع تولیدی، حمل و نقل، پزشکی، محیط زیست و برنامه ریزی شهری  و غیره اختصاص داده است. بازدیدکنندگان می توانند در بسیاری از موارد با استفاده از فناوری های دنیای مجازی به عمق برنامه های مختلف آینده رفته و با طرح های در دست اجرا آشنا شوند.
 سازندگان طرح های نوآورانه ، مخترعان، کارشناسان معروف شرکت های بزرگ روسیه چشم انداز خود را از آینده روسیه را برای مردم در قالب این دنیای مجازی توضیح می دهند.
الکساندر لازوتکین فضانورد با سابقه روسیه که به عنوان یکی از مدیران شرکت صنایع فضایی زوزدا – سازنده سامانه های ایمنی و لباس فضانوردان در این نمایشگاه حضور یافته  می گوید:  نمایشگاه “روسیه، نگاه به آینده” – بازتابی از گذشته، درک حال و نگاهی اجمالی به آینده نزدیک از کشور ما است.

 

 

 

 

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5059
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها