اجرای سند هوا و فضا به هماهنگی بیشتر دستگاه ها نیاز دارد

0 851

 دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور:­ نبود هماهنگی کافی
میان دستگاه های مربوطه و کمبود بودجه کافی از جمله نگرانی های اجرایی سازی
سند هوا و فضا است.

منصور کبگانیان در پایان جلسه 99 شورای نقشه افزود: اولین دستور جلسه بحث مهم کنکور بود که در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی آسیب شناسی شده بود و ضرورت ساماندهی این موضوع ایجاب می کرد تا گرچه این موضوع در نوبت دستور نبود اما به دلیل اولویت آن وارد بحث شود.
کبگانیان با اشاره به اینکه بررسی ها در خصوص نظام سنجش و پذیرش سه سال پیش در ستاد شورای نقشه آغاز شد اما به دلیل ملاحظاتی جهت بررسی دقیق تر به آینده موکول شد گفت: در این جلسه صرفاً به گزارش کارهای انجام شده پرداختیم؛ و جوانب مختلف آسیبها، چالشها و فرصت هایی که در نظام سنجش و پذیرش دانشگاه های ما وجود دارد مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه منصور غلامی وزیر جدید علوم تحقیقات و فناوری برای نخستین بار در جلسه ستاد نقشه حضور داشت گفت: این بحث نه به منظور اخذ تصمیم خاصی بلکه به منظور بررسی های لازم شورای انقلاب فرهنگی مطرح شد و به مجرد اینکه به نتایج و جمع بندی برسیم نتیجه را به مجاری مربوطه اطلاع خواهیم داد و از همه دستگاهها هم دعوت کرده ایم که نظرات خود را در ارتباط با چالش ها، آسیب ها و فرصت های سنجش و پذیرش ارائه کنند.
دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور­ گفت: دستور دوم یا همان دستور اصلی جلسه نود و نهم که در ادامه سلسله جلسات گذشته بود، به تکمیل نهایی گزارش اجرایی سازی سند جامع هوافضای کشور اختصاص داشت که این سند از جمله اسناد بسیار مهم شورای انقلاب فرهنگی محسوب می شود که امروز با وجود ارائه گزارش نهایی وزارت علوم و پژوهشگاه هوافضا، مجموعه گزارش های اجرایی سازی سند هوافضا نیز تکمیل شد.
کبگانیان­ با اشاره به بیان دستاوردهای حوزه هوافضا در این جلسه، در عین حال به نگرانی ها و پیشنهادات و آسیب های حوزه هوافضا اشاره کرد و گفت: برای اجرایی سازی سند هوا و فضا به هماهنگی بیشتری نیاز داریم که برای این منظور به دستور رئیس جمهور کمیته ی مشترک رصد و نظارت بر اجرایی سازی سند متشکل از مرکز ملی فضایی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شورای عالی انقلاب فرهنگی، این کار را پیش می برند.
وی در خصوص کمبود بودجه و موانع بر سر راه اجرایی سازی سند هوافضا گفت: نماینده سازمان مدیریت در این جلسه حضور داشتند و قول مساعد داد که برنامه هایی را در سه بخش مختلف برای حوزه هوافضا جمع بندی کند تا مسئله کمبود بودجه که مورد گلایه دستگاه های مربوطه بود مرتفع شود کما اینکه بخش بسیاری از این پیش بینی ها در برنامه ششم توسعه دیده شده است تا از بودجه موجود استفاده بهینه شود و کمبود بودجه هم با کمک سازمان مدیریت و مسئولین مربوطه مرتفع گردد.
دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به تناقضات موجود در گزارش های ارائه شده در سند هوافضا گفت: گزارش های متناقض رسیده تلفیق خواهد شد و در حضور روسای قوا در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود تا این گزارش کامل و به تصویب برسد.
کبگانیان با تاکید بر اینکه اسناد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی رها نمی شوند گفت: تک تک اسناد مصوب شورا رصد می شوند و اگر در روند اجرا کندی پیش بیاید شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستگاه های مربوطه تذکر می دهد تا اسناد مصوب، آرام آرام اجرایی شود.

منبع خبرگزاری صداو سیما
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5050
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها