دستاوردهای علمی و آموزشی در ایستگاه فضایی بین‌المللی

0 1,523

کتاب «ایستگاه فضایی بین‌المللی: مزیتی برای بشریت» در دومین ویراست خود به خلاصه‌ای از دستاوردهای علمی، فنّاورانه و آموزشی تحقیقاتی در ایستگاه بین‌المللی فضایی می‌پردازد که تابه‌حال به زندگی در زمین بهبود بخشیده است.
دومین ویراست کتاب الکترونیکی «ایستگاه فضایی بین‌المللی: مزیتی برای بشریت» در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.
 
ایستگاه بین‌المللی فضایی یک پایگاه منحصربه‌فرد علمی است که پژوهشگران را قادر می‌سازد استعدادهای خود را برای کار روی تجربه‌های جدید که نمی‌تواند در هر جای دیگر انجام شود، به‌کارگیرند. هرچند افراد با اهداف گوناگونی به پژوهش و تحقیق می‌پردازند، اما نکته قابل‌توجه اینجاست که هنوز مهم‌ترین کشف حاصل از ایستگاه بین‌المللی فضایی شناخته‌نشده است. بااین‌حال باید گفت در حال حاضر شاهد برخی پیشرفت‌های شگفت‌انگیز بوده‌ایم.
کتاب «ایستگاه فضایی بین‌المللی: مزیتی برای بشریت» در دومین ویراست خود به خلاصه‌ای از دستاوردهای علمی، فنّاورانه و آموزشی تحقیقاتی در ایستگاه بین‌المللی فضایی می‌پردازد که تابه‌حال به زندگی در زمین بهبود بخشیده است. این دستاوردها به‌عنوان نمونه‌هایی از پتانسیل ایستگاه بین‌المللی فضایی به‌عنوان یک مرکز تحقیقاتی پیشگام به کار می‌روند.
 
امکانات و دستاورد‌هایی که ایستگاه بین‌المللی فضایی از دیرباز در اختیار بشریت قرار داده است در زمینه‌هایی مربوط به‌سلامت انسان، فن‌آوری‌های جدید، آموزش و مشاهده زمین از فضا است که اثبات می‌کند برای بشر نقش بسزایی در پیشرفت اطلاعاتش از این موارد داشته است.

همچنین تصاویر اصلی در ایستگاه به امدادرسانی‌ها در فاجعه‌های طبیعی و انسانی کمک می‌کند که باعث شده خسارت کمتری به جان انسان‌ها وارد شود و این امر باعث حفظ زندگی انسان‌ها شده است. اطلاعات جدید به‌دست‌آمده از این پژوهش‌ها به تولیدات بهبود می‌بخشد و برنامه‌های آموزشی الهام‌بخش دانشمندان، مهندسان و محققان فضایی در آینده خواهد بود.

 
منبع ibna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5036
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها