نشت گاز فرئون در بخش غربی ایستگاه فضایی بین المللی

0 1,243

سیروس برزو: خبرگزاری روسی ایتارتاس اطلاع که شب گذشته در قسمت آمریکایی ایستگاه فضایی بین المللی کمی بیش از 100 گرم از گاز فرئون نشت کرده است اما با توجه به اطلاعات موجود، ایمنی خدمه به خطر نیفتاده است و نیازی به تخلیه بخش غربی ایستگاه و آمدن فضانوردان به بخش روسی نیست.
طبق آخرین خبر ها، فضانوردان در حال کار برای رفع نقص هستند. تا زمان انتشار این خبر گزارش هیچ منبع از ناسا این خبر را تایید نکرده است.
طبق اطلاعات اولیه، تقریبا 100 میلی لیتر فرئون از نانوساختارها در بخش ژاپنی منتشر شد. اما منابع روسی بلافاصله اعلام کردند که نشتی هیچ گونه خطری برای خدمه یا ایستگاه ندارد و برنامه ریزی برای رفع مشکل صورت گرفته است.
سخنگوی روسکاسموس در مصاحبه مطبوعاتی گفت: ” خدمه در معرض خطر نیستند، ما مطمئن هستیم که همکاران آمریکایی این مشکل را در اسرع وقت حل خواهند کرد.”
در حال حاضر 6 فضانورد از کشور های روسیه، آمریکا و ایتالیا در ایستگاه فضایی بین المللی حضور دارند: ریازانسکی و میسورکین کیهان نوردان روس، برسنیک، آکابا و واند هی فضانوردان آمریکا و نسپولی فضانورد ایتالیا.
ریازانسکی، برسنیک و نسپولی از 28 ژوئیه با سایوز ام.اس-5 راهی ایستگاه فضایی بین المللی شدند و قرار است 14 دسامبر به زمین بازگردند.
میسورکین، آکابا و واند هی که در 12 سپتامبر با ناو کیهانی سایوز ام.اس-6 به فضا پرتاب شدند تا 27 فوریه 2018 در ایستگاه فضایی بین المللی خواهند بود.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4957
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها