کشف ظرفیت بلااستفاده مخابرات ماهواره‌ای با کمک گوگل ارث

0 1,547

اطلاعات سنجش از دور گوگل نشان می‌دهد که یک‌سوم دیش‌های ماهواره‌ای باند C که در کمیسیون مخابرات فدرال آمریکا (FCC) ثبت شده‌اند، یا اصلا وجود ندارند و یا وجود داشته ولی بلااستفاده هستند.

طبق گفته اپراتور ماهواره‌ای اینتلست (Intelsat) تعداد دیش‌های باند C ثبت‌شده در این کمیسیون نسبت به تعداد دیش‌های ثبت‌نشده خیلی کمتر است. و باتوجه به ترافیک داده سنگینی که در باند C وجود دارد، برای FCC و اپراتورهای مخابراتی به یک معضل بدل شده است. این معضل می‌تواند به یکی از عوامل مهم تاثیرگذار برای تصمیم‌گیری در مورد آینده استفاده از باند C تبدیل شود.

اندرو کلگ (Andrew Clegg)، یکی از مهندسین گوگل می‌گوید این شرکت متوجه تعداد زیاد دیش‌هایی شده است که در مختصات جغرافیایی ثبت‌شده قرار نداشتند، پس یا از مکان ثبت‌شده در بانک اطلاعاتی FCC جابجا شده‌اند و یا هیچ‌وقت وجود نداشته‌اند. وی افزود: «ما تمام ۴۷۰۰ ایستگاه زمینی را با استفاده از Google Earth بررسی کردیم و دریافتیم که در 29 درصد موارد دیش‌های ثبت‌شده در مکان مورد نظر قرار نداشتند.» بر این اساس کلگ اعتقاد دارد که این بانک داده باید با توجه به اطلاعات جدید بروزرسانی شود.

هازم مواکیت (Hazem Moakkit) نایب‌رییس اینتلست می‌گوید در مذاکراتی که این شرکت اخیرا با یکی از شرکت‌های کوچک پخش‌کننده داشته، مشخص شده که تعداد دیش‌های ثبت‌نشده باند C مشتریان این شرکت تقریبا نصف تعداد کل دیش‌های ثبت‌شده FCC می‌باشد. وی افزود: «فقط یکی از مشتریان ما، از ۳۰۰۰ ایستگاه زمینی ثبت‌نشده خود خبر داده است؛ تازه باید توجه داشته باشیم که این شرکت از پخش‌کننده‌های کوچک به شمار می‌رود.» با این اوصاف، مجموعه مشتریان اینتلست، چند برابر تعداد دیش‌های ثبت‌شده در FCC، دیش‌های ثبت‌نشده دارند که به این تعداد باید مشتریان SES و شرکت‌های کوچکتر را نیز اضافه کرد. البته اینتلست این موضوع را نیز عنوان کرده که ثبت نام دیش‌های مخابراتی به عهده اپراتور نیست و خود FCC باید در این زمینه وارد عمل شود.

اطلاعات غیرقابل اتکا از از تعداد ترمینال‌های فعال باند C به مسئله‌ای مهم هم برای هم برای مقامات آمریکایی و هم دیگر کشورها تبدیل شده چرا که آنها سعی بر این دارند که بفهمند صنعت ماهواره‌ای به چه میزان بر این باند وابسته است. به هر حال آنچه مسلم است این است که ثبت نام دیش‌های ماهواره‌ای در بانک اطلاعاتی FCC از محدود اختیارات اپراتورها و بدون ارائه یک راهکار مناسب توسط این کمیسیون، میزان دقیق استفاده از باند C مشخص نخواهد شد.

منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4955
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها