معرفی اتحادیه بزرگ شرکت‌های روسی در صنعت موشکی و فناوری فضایی

0 1,545

سیروس برزو: اتحادیه موشکی و فناوری فضایی (OPPK) مجموعه‌ای از شرکت‌های مختلف روسی برای توسعه، تولید و تعمیر فناوری موشکی و فضایی است که در سال 2014 بر اساس فرمان رئیس‌جمهور روسیه بر پایه موسسه «تحقیقات علمی ابزارهای فضایی» به مدیریت ایگور کاماروف تأسیس شد. در حال حاضر یوری ولاسف ریاست این موسسه را بر عهده دارد. اتحادیه موشکی و فناوری فضایی درمجموع شامل 48 شرکت و 14 موسسه و پژوهشگاه مستقل صنعت موشکی و فناوری فضا است که ازجمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
شرکت سامانه‌های اطلاعات ماهواره‌ای رشتنف، شرکت ساخت ابزار سامانه‌های دقیق، شرکت سامانه‌های نظارت فضایی، کنترل اطلاعات و مجتمع‌های الکترومکانیکی یوسیفیان، شرکت  سامانه‌های مهندسی و اطلاعات موشک و موشک فضایی، مرکز دولتی تحقیقات موشکی ماکییف، شرکت صنایع موشکی و فضایی انرگیا، شرکت صنایع موشکی و فضایی انرگوماش، پژوهشگاه  سازمان‌دهی و آماده‌سازی نیروهای علمی و فناوری صنایع، شرکت علمی و تولیدی” ایسکرا “، شرکت ماشین‌سازی آرسنال، شرکت صنایع  کامپوزیت
اتحادیه موشکی و فناوری فضایی درزمینهٔ توسعه، تولید، آزمایش، عرضه، نوسازی و اجرای صنایع موشکی و فناوری‌های فضایی، تعمیر و نگهداری این محصولات و تجهیزات فعالیت دارد.
ازجمله مهم‌ترین وظایف این موسسه، شناسایی و تربیت کادر موردنیاز مؤسسات موشکی و صنایع فضایی روسیه است. در چارچوب این هدف، بخش آموزشی این موسسه  ارتباط تنگاتنگی با مراکز آموزشی ازجمله مدارس و دانشگاه‌ها دارد و مرتباً برای دانش آموزان و دانشجویان دوره‌های کوتاه‌مدت آشنایی با فناوری‌های موشکی و فضایی، اردوهای علمی و بازدید و گپ و گفت های آموزشی ترتیب می‌دهد تا در این ارتباطات، به شناسایی نیروهای مستعد و کارآمد برای تأمین کادرهای موردنیاز آینده بپردازد.

 
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4947
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها