اختصاص ۳۶هزار میلیارد ریال به فناوری فضایی

0 895

رئیس کارگروه هوافضای کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اینکه ۳۶ هزار میلیارد ریال در برنامه ششم به فناوری فضایی اختصاص‌یافته است از نبود انسجام و هماهنگی در ساختار اداری فضایی کشور انتقاد کرد.

محمدرضا منصوری در مراسم افتتاح هفته جهانی فضا با اشاره به برنامه‌ها و اهداف مدنظر در برنامه ششم توسعه برای صنعت فناوری فضایی در کشور اظهار داشت: علاوه بر تمدید ماده ۴۷ قانون برنامه پنجم، در ماده ۴۰ قانون برنامه ششم نیز بر توسعه فعالیت‌های فضایی تأکید شده است. به‌نحوی‌که ۳۶ هزار میلیارد ریال برای سرمایه‌گذاری در حوزه فضایی در سال‌های برنامه ششم، در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به اهداف این برنامه کلان و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز برای حفظ جایگاه برتر منطقه در عرصه فناوری فضایی گفت: «عدم انسجام کافی در ساختار اداری فضایی کشور، ناهماهنگی در بهره‌برداری از امکانات، موازی کاری و هدر رفت توانمندی‌ها و فرصت‌ها، روند توسعه این اهداف را با چالش روبه‌رو کرده است.»

منصوری گفت: «سازمان فضایی و شورای عالی فضایی باید اساس و پایه سیاست‌گذاری در حوزه فضایی باشند تا از موازی کاری‌ها جلوگیری شده، نقاط ضعف این بخش مشخص شود و بتوان از صاحبان فرآیند، بازخواست صورت گیرد.»
رئیس کارگروه هوافضای کمیسیون صنایع مجلس تأکید کرد: «در حوزه تدوین قانون ملی فضایی نیازمند تصویب قوانین معاهدات فضایی بین‌المللی هستیم.»

 
منبع مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4811
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها