آغاز مسابقات ورزشی روسکاسموس به مناسبت هفته جهانی فضا

0 1,029

سیروس برزو: دومین دوره بازی های ورزشی درون گروهی موسسات و شرکت های وابسته به  سازمان فضایی “روسکاسموس ”  به مناسبت آغاز هفته فضا، در مجموعه فرهنگی ورزشی شرکت صنایع فضایی خرونیچف با حضور الکساندر ایوانف معاون روسکاسموس افتتاح شد. ایوانف در سخنرانی افتتاحیه از ورزشکاران خواست که مبارزات ورزشی را منصفانه و جوانمردانه با نتایج عالی به اتمام رسانند. وی همچنین آرزو کرد که در فعالیت های فضایی موفقیت با آنان همراه باشد.
در میان سخنرانان دیگر این مراسم می توان به الکساندر ساماکوتایف فضانورد روسیه اشاره کرد که تاکنون دو بار به فضا سفر داشته و 331 شبانه روز را در مدار زمین بسر برده است. در این مراسم همچنین پیام ویدئویی الکساندرا میسورکین و سرگئی ریازانسکی فضانوردان روسی مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی پخش شد.
30 تیم در مجموع با 1100 ورزشکاران از شرکت های مختلف صنایع موشکی و فضایی روسیه در این رقابت ها شرکت دارند و در 8 رشته ورزشی دو استقامت، شنا، فوتبال سالنی، بسکتبال، والیبال، تنیس، تنیس روی میز، شطرنج برای عنوان بهترین به رقابت می پردازند.
الکساندر ایوانف در مورد این بازی ها گفت: برگزاری چنین مسابقاتی ضمن ایجاد انرژی مثبت به دست اندرکاران صنایع فضایی، باعث می شود افراد و حتی خانواده های آنان در میدان های ورزشی و زمان مسابقات با یکدیگر بیشتر آشنا شوند و این کار در ایجاد دوستی و زمینه های همکاری صمیمانه تر آنها تاثیرگذار خواهد بود.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4800
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها