روسکاسموس: افزایش فعالیت های خورشیدی بر سلامت فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین المللی تاثیری ندارد

0 1,047

سیروس برزو: براساس گزارش مرکز پیش بینی وضعیت فضا، افزایش فعالیت خورشیدی در چند روز گذشته خطری برای فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین المللی نداشته است. شعله های خورشیدی قدرتمند هستند و به علت افزایش تابش در فضای نزدیک به زمین می تواند به عنوان یک خطر بالقوه برای فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی بشمار روند.
در  طراحی و ساخت این ایستگاه، لایه های لازم برای حفاظت خدمه از تابش در دوره های فعالیت خورشیدی پیش بینی شده است. سطح تابش اضافی با سامانه ویژه تشعشع سنج به طور مداوم بررسی شده و طبق اطلاعات ارسالی، شاخص اشعه ایستگاه در مقادیر قابل قبول باقی مانده است
با این حال، پس از دریافت اطلاعات در مورد فعالیت بعدی خورشید، گروهی از کارشناسان روسکاسموس، شرکت صنایع فضایی انرگیا، کارشناسان مرکز هدایت پرواز و دانشمندان روسیه فرهنگستان علوم طی جلسه ای به بررسی اطلاعات مربوط به فعالیت شعله های خورشیدی پرداختند و تصمیم های نهایی این جمع به سرگئی ریازانسکیکه اینک به همراه 5 فضانورد دیگر در ایستگاه فضایی فعالیت دارد ابلاغ شد. ریازانسکی باید توصیه های پزشکی را به منظور کاهش اثرات احتمالی شعله های خورشیدی را به اطلاع همکارانش در ایستگاه فضایی بین المللی بگذارد و خود نیز به عنوان یک پزشک بر اجرای آنها نظارت کند.
در حال حاضر بجز الکساندر میسورکین، مارک وند هی و جوزف آکابا سرنشینان ناو کیهانی سایوز ام.اس-6 که اخیرا به او پیوست، دو فضانورد دیگر به نام های راندولف برزنیک و پائولو نسپولی نیز در این ایستگاه بسر می برند