اگر به مریخ می‌رفتید، با چه چیزهایی مواجه می‌شدید؟

0 1,280

از نظر فاصله از خورشید، مریخ چهارمین سیاره است. این سیاره گاهی به خاطر خاک سرخش سیاره سرخ نامیده می‌شود. خاک روی مریخ به این خاطر سرخ است که حاوی اکسید آهن است.

مریخ یکی از درخشان‌ترین اشیای آسمان شب ما است. مریخ دو ماه به نام‌های فوبوس و دیموس دارد. مریخ کمی شبیه به زمین ما است. فقط کوچک‌تر، خشک‌تر و سردتر است. مکان‌هایی روی زمین وجود دارد که کمی شبیه به مریخ هستند. مثل دره مرگ، کلیف Calif، قاره قطب جنوب و آتشفشان‌های هاوایی. هردوی این سیاره‌ها کلاه‌های یخی قطبی، آتشفشان‌ها، دره‌ها و چهارفصل دارند (فصل‌های مریخ دو برابر فصل‌های زمین به طول می‌انجامند).

هوای رقیق مریخ آن را مکان خطرناکی برای انسان می‌سازد. بیشتر این هوا دی‌اکسید کربن سمی است. بنابراین شما به لباس فضانوردی نیاز دارید تا از مریخ دیدن کنید. اخیراً دانشمندان مقدار زیادی آب منجمد شده (دانشمندان به آن یخ آب می‌گویند) زیر سطح مریخ پیداکرده‌اند. این به این معنی است که فضانوردانی که در آینده از مریخ بازدید می‌کنند با آب فراوانی مواجه می‌شوند که با آن می‌توان دو برابر دریاچه میشیگان را پر کرد.

کاوش مریخ سخت است. اما چیزهای خیلی زیادی وجود دارد که در آن ببینیم و بیاموزیم. قله المپوس Olympus ممکن است بزرگ‌ترین آتشفشان منظومه شمسی ما باشد. این قله سه بار بلندتر از قله اورست (بلندترین کوه روی زمین است) و به بزرگی ایالت نیومکزیکوی آمریکا است. 

والس مرینریس Valles Marineris دره عظیمی است که اگر روی زمین بود تقریباً به طول همه ایالات‌متحده آمریکا گسترده می‌شد. این دره 4000 کیلومتر طول، 200 کیلومتر پهنا و هفت کیلومتر عمق دارد. همچنین بر روی مریخ چاله‌های برخوردی جالبی ناشی از برخورد شهاب‌سنگ‌ها و سنگ‌ها وجود دارد.

روی مریخ، شما می‌توانید دو ماه را در آسمان ببینید. آن‌ها ممکن است ستاره‌های دنباله‌داری باشند که به‌وسیله جاذبه ماه به دام افتاده باشند. فوبوس به آهستگی در حال حرکت به سمت مریخ است. این ماه 50 میلیون سال دیگر با مریخ تصادف می‌کند یا متلاشی می‌شود.

⇐ 687
شمار روزهایی است که طول می‌کشد تا مریخ به گرد خورشید بگردد. این زمان یک سال مریخی نامیده می‌شود.

⇐ 2500
طول (به مایل) دره عظیم مریخ Valles Marineris است. این میزان معادل 4000 کیلومتر است.

⇐ 5/66

میزان سال‌هایی که طول می‌کشد تا فاصله بین زمین و مریخ با سرعت 60 مایل در ساعت طی شود. اگر این فاصله با سرعت نور طی می‌شد این زمان تنها پنج دقیقه به طول می‌انجامید.

81⇐ درجه فارنهایت
دمای متوسط روی مریخ است. این میزان معادل 62 درجه سانتی‌گراد است.

⇐ 50 میلیون
شمار سال‌هایی که طول می‌کشد تا ماه مریخ، فوبوس به سیاره مریخ برخورد کند یا به قطعات کوچک‌تر تبدیل شود.

⇐ 83
شمار روزهایی که طول می‌کشد تا ره‌یاب‌ها علائم را از مریخ پس بفرستند.

⇐ 142 میلیون
متوسط فاصله مریخ از خورشید است که معادل 228 میلیون کیلومتر است.

منبع تدبیروامید
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4710
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها