درهای ایستگاه فضایی به روی همه محققان باز است

0 975

چین تأکید کرده است که اکتشافات در فضای ماورای جو کمک به پیشرفت بشر محسوب می‌شود و پژوهشگران خارجی می‌توانند آزادانه از ایستگاه فضایی این کشور در آینده برای تحقیقات خود استفاده کنند.

تلویزیون مرکزی چین روز سه‌شنبه در گزارشی از قول مسئولان و طراحان این ایستگاه آورده است در شرایط فعلی فقط چین است که برنامه‌ای برای ایجاد ایستگاه فضایی دارد و می‌خواهد از آن برای کمک به برنامه‌های تحقیقاتی فضایی بهره بگیرد.این گزارش می‌افزاید ایستگاه بین‌المللی فضایی تا سال 2024 میلادی به کار خود پایان خواهد داد درصورتی‌که ایستگاه فضایی چین احتمالاً از سال 2020 میلادی فعال خواهد شد.

گزارش ادامه می‌دهد که بسیاری از کشورهای دیگر خواسته‌اند که با چین توافقنامه‌ای درباره استفاده از این ایستگاه فضایی برای تحقیقات امضا کنند.
شماری از دانشمندان روسی از قبل درخواست‌های خود را در این زمینه به چین داده و افزوده‌اند که چون تنها ایستگاه فضایی آینده متعلق به چین است مایل‌اند در آن فعالیت‌های تحقیقاتی انجام دهند.آژانس فضایی فدراسیون روسیه و آژانس فضایی اتحادیه اروپا هم درخواست‌هایی را در این زمینه به چین داده و برای این منظور و همکاری مشترک اعلام آمادگی کرده‌اند.

استفاده از تجهیزات مشترک، برگزاری دوره‌های آموزشی برای چین و کشورهای مختلف و استفاده از این ایستگاه برای ارتباطات بین‌المللی ازجمله برنامه‌های خارجی چین برای این دستاورد عملی است.

 
منبع ایرنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4709
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها