کنفرانس علوم هوافضای اروپا، فرصتی مناسب برای دانشجویان هوافضا

0 939

کنفرانس علوم هوافضای اروپا که به اختصار EUCASS نامیده می‌شود، رویداد اصلی هوافضایی برای دانشجویان این رشته در قاره‌ی اروپا است که اهمیتی هم‌تراز با AIAA در آمریکا را برای این قاره دارد. سازمان EUCASS توسط گروهی از دانشمندان برای فراهم کردن یک انجمن باکیفیت برای جامعه‌ی فعالان علوم هوافضا در سطح قاره‌ی سبز تاسیس شده و تاکنون 7 دوره کنفرانس را در شهرهای مختلف اروپا برگزار کرده است. آخرین دوره‌ی این کنفرانس که در ماه جولای سال جاری در دانشگاه پلی‌تکنیک میلان ایتالیا با حضور بیش از 600 شرکت‌کننده از 34 کشور اروپایی، آمریکایی و آسیایی برگزار شد، علاوه بر شرکتهایی که محصولات خود را به نمایش گذاشتند میزبان 149 دانشجو و 550 مقاله نیز بود.

EUCASS به عنوان انجمنی که قصد دارد کیفیت بالایی را به عموم فعالان عرصه‌های هوایی و فضایی عرضه کند مهمترین اهداف خود را چنین برشمرده است: مروری بر طرح‌های نوآورانه‌ی هوایی و فضایی، افزایش ارتباط بین صنعت و دانشگاه در این زمینه و ارائه‌ی فرصتی به سازمانها و صنایع برای معرفی برنامه‌های آینده‌ی خود. در راستای همین اهداف، این کنفرانس از اسپانسرهای قدرتمندی همچون سازمان فضایی فرانسه (cnes)، سازمان فضایی اروپا (ESA)، تالس آلنیا (Thales Alenia Space) و آرین اسپیس (Arianespace) برخوردار است که ارائه‌ی طرح‌ها و مقالات برتر در حضور این سازمانها می‌تواند فرصت مناسبی را برای پژوهشگران فراهم کند.

در دوره‌ی اخیر کنفرانس EUCASS، علاوه بر ارائه‌ی مقالات و انتخاب مقالات برتر، امکان بازدید از آزمایشگاه‌های فضایی و لابراتوارهای توسعه‌ی رانشگرهای فضایی دانشگاه پلی‌تکنیک میلان نیز برای شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان فراهم بود، ضمن اینکه بدلیل وجود یک نمایشگاه کوچک اختصاص یافته به نمایش دستاوردهای اسپانسرها، می‌توان این کنفرانس را یک مجموعه‌ی کامل برای محققان، اساتید و دانشجویان فعال در زمینه‌ی هوافضا دانست.

زمان و مکان برگزاری دوره‌ی آتی کنفرانسEUCASS  تا هنگام نگارش این مطلب مشخص نشده است. اما باید توجه داشت که حضور در دوره‌های آتی این کنفرانس، یک فرصت عالی برای دانشجویان مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و حتی کارشناسی رشته‌ی هوافضا می‌باشد. چرا که تعداد کنفرانسهای خارجی اختصاص یافته به این رشته اندک است و علاوه بر آن، مسائل سیاسی نیز این تعداد را برای دانشجویان کشورمان محدودتر می‌نماید. ضمن اینکه آشنایی با فعالان مهم فضایی اروپا و حتی ایجاد فرصت همکاری با آنان، اتفاقی نیست که بشود به سادگی آن را نادیده گرفت.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4673
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها