فناوری‌های نوین سبب بهتر شدن خدمات فضایی می‌شوند

0 898

به هنگام بروز چالش‌های محیط زیستی و رخدادها و بلایای طبیعی، ماهواره‌ها می‌توانند به بهترین شکل ممکن و با کارهایی همچون تهیه تصاویر جامع، ایجاد ارتباطات امن و پایدار مدیریت بحران‌ها را ساده‌تر کنند. از سوی دیگر فناوری مخابرات فضایی فارغ از رخدادهای سطح زمین می‌تواند خلاءهای ارتباطی را پر کند و روند کمک رسانی و خدمات دهی به مردم را تسریع بخشد.

از این رو محسن کارگر کارشناس سیستم‌های الکترواپتیک، با تاکید بر کاربردهای فراوان صنعت فضایی اظهار داشت: «با توجه به وسعت و تنوع اقلیمی ایران، کاربردهای زیادی برای صنعت فضایی در حوزه ارتباطات ایجاد می‌شود چرا که باید تمام سطح کشور را با استفاده از سامانه‌های فضایی پوشش دهیم.»

 

وی که چندی پیش در برنامه‌ی “گفت‌وگوی علمی” رادیو گفت‌وگو ،حضور یافته بود، درباره کاربردهای دیگر صنعت فضایی اظهار داشت: «علاوه بر کاربردهایی که در نقشه‌برداری و سنجش از دور در صنعت فضایی وجود دارد، در سیستم‌های دفاعی نیز می‌توان از آن استفاده کرد. به عنوان مثال در مشاهده زمین و عوارض آن و همچنین تحرکات کاربرد دارد. البته یکی دیگر از بخش‌های مهم کاربرد صنعت فضایی در حوزه ارتباطات است که صنعت نظامی نیز از آن بهره می برد.» 

این کارشناس سیستم‌های الکترواپتیک همچنین بیان کرد که صنعت فضایی از یک سو، با ایجاد شبکه‌ی مخابراتی ارتباطی گسترده در سراسر کشور را فراهم کرده تا دسترسی هرچه بهتر و آسان‌تر شود و از سوی دیگر با بهره‌گیری از فناوری‌هایی نوین مانند سیستم‌های اپتیکی می‌تواند به مطالعه‌ی دقیق‌تر شرایط محیطی همچون وضعیت زمین و شرایط جوی کمک کند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4671
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها