عملیات اجرایی کمپ گردشگری نجوم سه‌قلعه در حال انجام است

0 603

 مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت: عملیات اجرایی کمپ گردشگری نجوم سه‌قلعه شهرستان سرایان از نیمه مردادماه آغاز شده و در حال انجام است.

محمد عرب در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی کمپ گردشگری نجوم سه‌قلعه شهرستان سرایان اظهار داشت: عملیات اجرایی کمپ گردشگری نجوم از محل اعتبارات سال 95 در فاصله 32کیلومتری جنوب شهر سه‌قلعه و در کویر زیبای سه‌قلعه از نیمه مرداد ماه آغاز شده است.

وی افزود: در این مرحله خاکبرداری و تسطیح زمین تا رسیدن به زمین سخت و اجرای فونداسیون انجام خواهد شد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت: این سازه متناسب با معماری بومی منطقه طراحی شده و حدود 400 مترمربع مساحت دارد.

عرب بیان کرد: زمین محل اجرای طرح بر اساس طرح مطالعاتی ارائه‌شده توسط دانشگاه بیرجند و دانشگاه فردوسی مشهد انتخاب شده و تیم انجمن نجوم و اساتید این دو دانشگاه در بررسی کامل منطقه و با لحاظ ملاحظات کامل، این نقطه را انتخاب و به‌عنوان بهترین نقطه برای ایجاد ساختمان کمپ نجوم معرفی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: مطالعاتی نیز در انتخاب نقاط مستعد کویر برای سرمایه‌گذاری انجام شده و زرین‌چاه، نمکزار، راویج و چاه‌قربان به‌عنوان نقاط و زمینه‌های مستعد برای سرمایه‌گذاری انتخاب شدند که تاکنون اقامتگاه بوم‌گردی در نمکزار و زرین‌چاه به بهره‌برداری رسیده و اقامتگاه بوم‌گردی راویج در حال ساخت است و در منطقه چاه‌قربان نیز به‌زودی عملیات اجرایی اقامتگاه بوم‌گردی شروع خواهد شد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت: علاوه بر بحث آلودگی‌های نوری دسترسی اقامتگاه‌ها و گردشگران به کمپ نجوم نیز مدنظر بوده که مکان فعلی نسبت به سایر نقاط ارجحیت دارد.

عرب، کویر سه‌قلعه را یکی از زیباترین کویرهای استان دانست و گفت:  ابرناکی کم، آسمانی پرستاره، حد قدر 7.2 (تاریکترین نقاط زمین دارای حد قدر 7.5 است) و از این حیث یکی از تاریکترین نقاط سیاره زمین است.

وی افزود: از نظر جغرافیایی طوری واقع شده است که در مسیر جریان گرد و غبار محلی نیست، افق دید باز، امنیت بالای منطقه، دارا بودن جاذبه‌های کویری زیبا و استثنایی در حاشیه رصدگاه شامل تپه‌های ماسه روان (تپه ماهور)، دریاچه نمک، دق (زمینی کاملاً صاف و سفت که دارای هیچ گونه پوشش گیاهی نیست)، آداب و رسوم زندگی عشایری، مجموعه تاریخی شهر سرایان و شهر سه‌قلعه  و غیره گوشه‌ای از جذابیت‌های کویر سه‌قلعه شهرستان سرایان است.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان اظهار داشت: کنار جذابیت‌های متنوع گردشگری، خونگرمی، مهربانی و مهمان‌نوازی مردم از مهمترین خصلت‌ها و زمینه رشد و رونق گردشگری  منطقه است که خوشبختانه تاکنون و نسبت به یک سال گذشته گردشگری در شهرستان رشد چشمگیری داشته و سرایان به یکی از مقاصد سفر گردشگران تبدیل شده است.

منبع خبرگزاری تسنیم
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4654
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها