ماهواره مخابراتی آمازوناس-5 در مدار قرار گرفت

0 1,081

سازمان فضایی روسیه، روسکاسموس به نقل از مرکز هدایت پرواز های فضایی اعلام کرد ماهواره مخابرتی آمازوناس-5  (Amazonas 5) در مدار قرار گرفت ماهواره ۵۹۰۰ کیلوگرمی و ماهواره‌بر شتاب دهنده “برینز-ام” در مرحله اول توسط ماهواره‌بر پروتون (Proton) به مداری در اطراف زمین حمل گردید و ۹ ساعت و ۱۲ دقیقه پس از پرتاب شتاب دهنده ” آن را در مدار مورد نظر قرار داد.
 ماهواره مخابراتی اسپانیایی “آمازوناس-۵” توسط “شرکت سیستم های فضایی لورال” ساخته شده است. این ماهواره برای ارائه خدمات در زمینه پخش تلویزیونی، شبکه های شرکت ها و ارتباطات تلفنی در قلمرو آمریکای جنوبی و مرکزی طراحی شده است. آمازوناس -5 دومین ماهواره گروه هیسپاست و سی امین ماهواره تولید شده توسط “شرکت سیستم های فضایی لورال”  بشمار می‌رود.
  قرارداد پرتاب این ماهواره با استفاده از “پروتون-ام” بین شرکت آمریکایی خدمات بین المللی پرتاب رستون و شرکت صنایع موشکی خرونیچف بسته شده بود.
شرکت صنایع موشکی خرونیچف تولید کننده و توسعه دهنده موشک های گروه “پروتون” موشک تقویتی  “برینز-ام”  همچنین موشک های سنگین خانواده “آنگارا” است. از سال 1965نسل های مختلف موشک پروتن 415 پرتاب داشته اند. موشک سری “ام” پروتن اگر به موشک شتاب دهنده “برینز-ام ” مجهز شود قادر به حمل بار بیش از 6 تن به مدار بالا خواهد بود.
آمازوناس-۵ دارای ۲۴ ترنسپاندر باند Ku برای پخش مستقیم ۵۰۰ کانال تلویزیونی و ۳۴باند Ka برای خدمات اینترنتی است.  پیش بینی می شود این ماهواره که در مدار ۶۱ درجه غرب قرار گرفته عمری ۱۵ساله داشته باشد.

 

 

 

 

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4603
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها