آغاز پروژه‌ی ساخت پنج ماهواره‌ی جاسوسی جدید کره جنوبی

0 938

با توجه به شدت گرفتن تهدید‌های وارده از سمت کره شمالی به دلیل افزایش آزمایش‌های هسته‌ای این کشور طی یک سال اخیر، مون جائه این (Moon Jae-In) رئیس جمهور جدید کره جنوبی با تاکید بر انجام سه پروژه‌ی نظامی جدید سعی در افزایش قدرت دفاعی این کشور دارد. این سه پروژه عبارتند از: زنجیره‌ی کشتار، سامانه‌ی دفاعی هوایی و موشکی کره (KAMD) و طرح جامع اقدام متقابل (KMPR).

در همین راستا و بر پایه‌ی سه پروژه‌ی اصلی مذکور، دولت کره جنوبی پروژه‌ی دیگری با نام “پروژه‌ی ۴۲۵” را کلید زده است تا تحرکات نظامی منطقه را به صورت ۲۴ساعته تحت نظارت بگیرد. این پروژه شامل ساخت ۵ ماهواره‌ی جاسوسی جدید می‌باشد که قرار است ظرفیت‌های نظارتی و مقابله‌ای این کشور را افزایش دهند و حتی اطلاعاتی را از مناطق حساس نظامی و نیروگاه‌های مرزی کره شمالی در اختیار ارتش کره جنوبی قرار دهند تا در هنگام وقوع جنگ آمادگی تخریب آنها را داشته باشد.

این ماهواره‌ها در فاصله‌ی ۸۰۰ کیلومتری سطح زمین فعالیت خواهند کرد و هر دو ساعت یک‌بار تصاویری با دقت ۳۰ تا ۵۰ سانتیمتر را از مناطق مرزی دو کره تهیه خواهند کرد تا اطلاعاتی
همچون مکان پایگاه‌های پرتاب موشک و سایتهای آزمایشهای اتمی را در اختیار
دولت کره جنوبی قرار دهند. ماهواره‌های جاسوسی جدید کره جنوبی که بودجه‌ی ۸۸۸ میلیون دلار برای توسعه‌ی آنها در نظر گرفته شده تا سال ۲۰۲۲ آماده‌ی
بهره‌برداری خواهند شد. ضمنا هرکدام از این ماهواره‌ها که طراحی آنها با توجه به ماهواره‌ی چندمنظوره‌ی KOMPSAT-3 انجام می‌شود، طول عمری در حدود ۵ سال خواهند داشت.

منبع kallman.com
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4586
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها