شمارش معکوس برای پرتاب ماهواره ارتباطاتی آمازوناس-5+ تصویر

0 1,145

سیروس برزو : موشک “پروتون-ام” حامل ماهواره ارتباطاتی “آمازوناس-5” بر روی سکوی پرتاب قرار گرفت و شمارش معکوس برای پرتاب آن آغاز شروع شد.
 متخصصان روسکاسموس انجام تست های مستقل و یکپارچه سامانه های پرتاب و موشک تقویتی، پالایش و تجزیه و تحلیل داده های تله متری آماده سازی و تایید بررسی پیچیده وضعیت سامانه های مختلف این پرتابگر 58 متری را آغاز کردند.
 پس از بررسی همه جانبه سامانه‌های مختلف موشک توسط کارشناسان روسکاسموس، در صورت وجود آمادگی اولیه، سوخت گیری صورت خواهد گرفت و با توجه به نتایج آزمون ها، قرار است  پرتاب موشک “پروتون-ام” با ماهواره مخابراتی “آمازوناس-5” روز 11 سپتامبر راهی مدار نزدیک زمین شده و از آنجا توسط  موشک تقویتی “بریز- ام” به مدار مورد نظر حمل گردد.
پرتاب برای ساعت 22:23:41 روز 11 سپتامبر 2017 بوقت مسکو از سکوی شماره 39 پایگاه فضایی بایکونور برنامه ریزی شده است.
 ماهواره مخابراتی اسپانیایی با نام “آمازوناس-5” تولید شده توسط “شرکت سیستم های فضایی لورال” آمریکا با یک هواپیمای غولپیکر آنتونف -124به بایکونور رسید. این ماهواره قراراست باموشک “پروتون-ام” کمپانی صنایع فضایی خرونیچف که به سامانه پیشران برینز-ام مجهز است  به فضا پرتاب شود.
ماهواره مخابراتی “آمازوناس-5” در زمینه های تلویزیونی، شبکه خدمات اینترنتی شرکت های بزرگ و شبکه تلفن در جنوب و امریکای مرکزی بکار گرفته خواهد شد. این ماهواره توسط شرکت صنایع فضایی لورال و بنا به سفارش کمپانی اسپانیایی هیسپاست طراحی و ساخته شده است.
“آمازوناس-5” دارای 24 ترانسپاندر باند Ku برای پخش مستقیم تلویزیونی و 34 ترانسپاندر باند Ka برای خدمات اینترنتی است و می تواند 500 کانال تلویزیونی را تحت پوشش درآورد. برای این ماهواره که قرار است در 61 درجه غربی مستقر شود عمری 15 ساله در نظر گرفته شده است.
آنچه می بینید گزارش تصویری استثنایی از استقرار موشک پروتن حامل این ماهواره این ماهواره به سکوی پرتاب شماره 39 پایگاه فضایی بایکونور است.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4565
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها