برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاعی و هوافضای کره جنوبی در مهرماه

0 975

نمایشگاه بین‌المللی هوافضا و دفاع سئول 2017 که به اختصار سئول آدکس (Seoul ADEX 2017) نامیده می‌شود اواخر مهر‌ماه سال جاری در فرودگاه شهر سئول برگزار می‌شود. در سال 2015 در دوره‌ی قبلی این نمایشگاه که به گفته‌ی برگزارکنندگانش بیشترین میزان رشد را در بین نمایشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه دارد، 386 شرکت از 32 کشور جهان شرکت کردند که 208 شرکت‌کننده از خود کره و بقیه از کشورهای دیگر بودند. اما وجه تمایز این دوره با دوره‌های پیشین، شدت گرفتن تهدیدات نظامی و اتمی کره شمالی است که باعث شده سئول آدکس 2017 از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد. افزایش بودجه‌ی دفاعی کره جنوبی به بالاترین میزان خود تابحال یعنی 34.3 میلیارد دلار نیز مهر تاییدی بر این موضوع است. همچنین ریاست افتخاری این دوره‌ی نمایشگاه سئول آدکس که بیش از بیست سال قدمت دارد و امسال یازدهمین دوره‌ی خود را تجربه می‌کند به عهده‌ی لی ناک یئون (Lee Nak-yeon) نخست وزیر این کشور می‌باشد.

با توجه به روابط تنگاتنگ کره جنوبی و آمریکا، حضور گسترده‌ی شرکتهای آمریکایی فعال در زمینه‌های فضایی در این نمایشگاه دور از انتظار نیست. در حالی که هنوز لیست شرکت‌کنندگان آدکس 2017 تکمیل نشده حضور شرکتهایی همچون بوئینگ، لاکهید مارتین (Lockheed Martin)، نورثروپ گرومن (Northrop Grumman)، ریثئون (Raytheon) و پارکر ائرواسپیس (Parker Aerospace) از آمریکا قطعی شده است. از دیگر شرکت‌کنندگان فضایی مهم بین‌المللی این نمایشگاه می‌توان به ایرباس و تالس آلنیا (Thales Alenia Space) از فرانسه و شرکت «اسپیس اند دیفنس»، (Space & Defence Technologie ) از ترکیه اشاره کرد؛ ضمن اینکه هند نیز یک سالن در سئول آدکس 2017 دارد که احتمال حضور ایسرو در آن وجود دارد.

نمایشگاه سئول آدکس 2017 در روزهای 25 تا 30 مهر در فرودگاه سئول برگزار خواهد شد و برای بازدید از آن می‌توان از طریق وبسایت این نمایشگاه اقدام کرد. شایان ذکر است که روابط بین ایران و کره جنوبی پس از توافق هسته‌ای در سال 2016 وارد مرحله‌ی جدیدی گشته است. از اردیبهشت سال گذشته که رییس جمهور این کشور به همراه یک هیئت 236 نفره وارد ایران شد حجم معاملات بین دو کشور به 45 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد. با این تفاسیر شاید بازدید از بخش فضایی سئول آدکس 2017 شروعی برای همکاریهای فضایی دو کشور باشد و به سرعت گرفتن پیشرفتهای فضایی کشورمان کمک کند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4563
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها