برگزاری رویداد بزرگ فعالان فضایی اروپا در آبان ماه

0 1,007

دومین نمایشگاه و مجمع گفتگوی فناوریهای فضایی اروپا معروف به اسپیس تک (Space Tech Expo) با حمایت شرکتهای مهمی همچون Airbus DS و اکتیو اسپیس (Activespace) در آبان‌ماه سال جاری در شهر برمن آلمان برگزار خواهد شد. این نمایشگاه محلی برای گرد هم‌آیی طراحان، تولیدکنندگان و اپراتورهای سازه‌های فضایی، ماهواره، ماهواره‌بر و دیگر فناوریهای فضایی می‌باشد و مدیران و تصمیم‌گیرندگان مهم سازمانها و نهادهای دولتی، نظامی و تجاری که در صنعت فضایی فعالیت می‌کنند از سرتاسر اروپا در آن شرکت خواهند کرد. نمایشگاه اسپیس تک با تلاش سازمانهای مختلف اروپایی فعال در بخش فضایی، در حال تبدیل شدن به یکی از قسمتهای زنجیره‌ی تامین خدمات فضایی در اروپا می‌باشد.

از مزایایی که با شرکت در نمایشگاه اسپیس تک نصیب شرکتها و سازمانهای اروپایی می‌گردد می‌توان به این موارد اشاره کرد: امکان عرضه‌ی محصولات خود به مشتریان احتمالی و جذب شرکای تجاری، ارتباط با نمایندگان شرکتهای پیشرفته‌ی فناوری فضایی، مطلع شدن از جدیدترین روشهای تولید و طراحی و پیشرفتهای فناوری و مطابقت دادن محصولات خود با نیازهای روز مشتریان.

نمایشگاه اسپیس تک 2017 شرکت‌کنندگان مهمی دارد که اهمیت و اعتبارش به واسطه‌ی آنان دوچندان شده است. حضور شرکتهای مهمی همچون تالس آلنیا (Thales Alenia Space)، آرین اسپیس (Arianespace)، OHB و سازمانهایی از جمله سازمان فضایی اروپا (ESA) و مرکز فضایی آلمان (DLR) باعث بالا رفتن سطح این نمایشگاه گشته است.

اسپیس تک اروپا که اکنون یک سال از اولین دوره‌ی آن می‌گذرد، در واقع از نمونه‌ی آمریکایی یعنی اسپیس تک آمریکا الگوبرداری شده است. این نمایشگاه که امسال دوره‌ی ششم آن برگزار شد و سال آینده وارد دوره‌ی هفتم خود می‌شود، همان نقش‌های برشمرده برای اسپیس تک اروپا را در آمریکا اجرا می‌کند؛ با این تفاوت که حمایت‌کنندگان قدرتمندتری همچون بوئینگ و ناسا دارد و بازدید از آن همچون اسپیس تک اروپا ساده و رایگان نیست؛ تمایزی که می‌توان در نگاه اول به وبسایت دو رویداد متوجه آن شد.

با توجه به شرکت‌کنندگان مهم و موضوعات متنوع نمایشگاه اسپیس تک 2017 اروپا، و روابط حسنه‌ی ایران  ایران با برخی از کشورهای اروپایی، نمایشگاه اسپیس تک اروپا می‌تواند فرصتی مناسب برای آغاز همکاریهای جدید و کسب تجربه در راستای پیشبرد صنعت فضایی کشور باشد.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4462
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها