اردوی سازندگی دانشجویی در پرتاب های فضایی واستوچنی به پایان رسید

0 560

سیروس برزو : سازمان فضایی روسیه- روس کاسموس- گزارش داد که روز گذشته -25 اوت 2017 – در پایگاه پرتاب های فضایی تازه تاسیس واستوچنی اختتامیه چهارمین اردوی سازندگی دانشجویی برگزار شد.
بر اساس اطلاعیه روسکاسموس 29 گروه دانشجویی از 19 منطقه روسیه طی دو ماه تابستان در این پایگاه برای سازندگی قسمت های مختلف فعالیت داشتند. این گروه ها در کنار کار های ساخت و ساز به فعالیت های مختلف در زمینه های ورزشی، موسیقی، عکس و فعالیت داشتند و در پایان دوره  به بهترین گروه جوایزی داده شد. مسابقات بین گروه ها فقط در زمینه ساخت و ساز نبود بلکه افراد و گروه های فعال در زمینه های فوق الذکر هم جوایزی را دریافت کردند.
بر اساس نظر هیئت داوران, گروه کانیکولا از منطقه تومسک به عنوان فعال ترین شناخته شدند که با اهدای پرچم و نشان این مسابقات از این گروه تجلیل به عمل آمد. بر اساس قانون, برندگان دوره های قبل می توانند سال بعد بدون کنکور باز هم در این اردوی دانشجویی شرکت کنند. در مراسم اختتامیه این مسابقه هیئت داوران به سه نفر از افرادی که نسبت به دیگران فعالیت بیشتری داشتند را نیز برگزیدند. این افراد علاوه بر اجازه شرکت در اردوی تابستانی سال بعد به عنوان تشویق, هزینه سفر به مراسم اختتامیه نمایشگاه نظامی 2017 مسکو را دریافت کردند.
این چهارمین سال است که گروه های دانشجویی در ساخت مکان های مختلف پایگاه فضایی واستوچنی در چارچوب مسابقات سراسری سازندگی دانشجویی شرکت می کنند. طی این چند سال بیش از سه هزار دانشجوی دختر و پسر در قالب بیش از 200 گروه سازندگی حضور داشتند. بیش از 60 در صد افرادی که امسال در اردو حضور داشتند در سال های قبل هم اینجا کار می کردند و به دلیل تلاش زیادشان موفق به دریافت مجوز وزود بدون کنکور در سال های بعدی شده بودند. امسال کلا در ساخت مکان های مختلف پرتاب های فضایی واستوچنی از جمله شهرک مسکونی تسالکوفسکی 700 دانشجو فعالیت داشتند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4201
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها