ایران با همکاری روسیه انسان به فضا می فرستد

0 2,491
رئیس پژوهشگاه هوافضا با اشاره به سیاست‌های سند جامع توسعه، از تلاش این پژوهشگاه برای اعزام انسان به فضا با همکاری کشور روسیه تا سال 1404 خبر داد.
دکتر فتح الله امی، رئیس پژوهشگاه هوافضا، در گفتگو با خبرنگار اسپاش درباره چگونگی انجام پروژه اعزام انسان به فضا گفت: این پروژه با اعزام موجودات میکروبی و ماکروبی آغاز و تا کنون دو میمون به فضا اعزام کرده که با سلامت کامل بازگشته‌اند.
وی با اشاره به هزینه‌ بالای ارسال انسان به فضا، تصریح کرد: به همین منظور ما در راستای بومی سازی این دانش با همکاری کشور روسیه به دنبال طراحی کپسول ارسال انسان به فضا تا سال 1404 هستیم.
رئیس پژوهشگاه هوافضا ادامه داد: این موضوع در زمانی امکان‌پذیر خواهد شد که ایمنی کامل سرنشین با رعایت استانداردهای بین المللی تضمین شود به همین منظور ما با کشور روسیه مذاکراتی را انجام داده‌ و برای انجام این پروژه در طی سه مرحله تفاهم‌هایی را صورت دادیم.
رئیس پژوهشگاه هوافضا در ادامه به تبیین این سه مرحله پرداخت و گفت: در دوره اول فضانورد ایرانی با کپسول و کپسول‌برهای روسی و از خاک روسیه پرتاب خواهد شد و پس از یک چرخش به دور زمین در خاک روسیه فرود خواهد آمد.
امی خاطر نشان کرد: درمرحله نیز دوم فضانورد ایرانی با کپسول و کپسول‌برهای روسی و از خاک روسیه پرتاب خواهد شد اما در بازگشت در خاک ایران فرود خواهد آمد.
عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به مرحله سوم، تصریح کرد: دراین مرحله فضانورد ایرانی با کپسول و کپسول‌برهای ایرانی و از خاک ایران پرتاب خواهد شد و بازگشت آن نیز در خاک ایران خواهد بود.
 
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4137
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها