آزمایش جاده ابریشم فضایی با همکاری روسیه و چین

0 953

سیروس برزو : موسسه مرکزی تحقیقات علمی ماشینواسترونیه  روسیه و دفتر ناوبری ماهواره ای چین یک آزمایش مشترک فضایی را با نام “جاده ابریشم”، با هدف بررسی همکاری های راهبردی در زمینه برنامه های کاربردی از ناوبری جهانی سامانه های ماهواره ای روسی و چینی گلوناس و بیدو انجام دادند. این آزمایش در مسیر مسکو- اوفا- نووسیبیرسک با طول حدود 7000 کیلومتر از 31 ژوئیه تا 14 اوت انجام شد. متخصصان موسسه مرکزی تحقیقات علمی ماشینواسترونیه هدف این آزمایش را آینده نگری جهت حمل و نقل بین المللی از غرب چین تا اروپا اعلام کردند. در چین این بررسی شامل 3200 کیلومتر انجام شد که فاصله بین شهر های لانچِژو، ارومچی و خورگوس را در بر می گرفت. همچنین متخصصان چینی یک آزمایش مشابه در شیان را انجام دادند.
در طول مسیر کارشناسان روس با استفاده از سیستم اندازه گیری امواج دریافتی تلفن همراه و آزمایشگاه سیار، به جمع آوری و پیش پردازش داده های ناوبری پرداختند و شرایط تجزیه و تحلیل اطلاعات ارسالی و دریافتی سامانه های گلوناس و بیدو را ارزیابی کردند آنها همچنین در دسترس بودن و کیفیت های مختلف کانال های ارتباطی را در طول این آزمایش با نمونه تجهیزات ناوبری تولید کنندگان داخلی و خارجی تحت شرایط عملیاتی واقعی مورد آزمایش قرار دادند. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل دقیق ویژگی های مقایسه ای تجهیزات مورد استفاده و بررسی اطلاعات به دست آمده می تواند به بهبود کمی و کیفی محصولات آینده در زمینه ارتباط همچنین بالا بردن توان تجهیزات ناوبری کمک کند.
آزمایش “جاده ابریشم” توسط گروه کاری نظارت و ارزیابی عملکرد گلوناس در  کمیته همکاری روسیه و چین در برنامه همکاری راهبردی ناوبری ماهواره ای، که از  سال 2015 توسط شرکت دولتی “روسکاسموس” و کمیسیون سامانه ناوبری ماهواره ای چین در چارچوب طرح روسیه و چین ایجاد شد.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4084
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها